Container Icon

Suka Pelangi Saya?

Pre-graduasi i : Hadiah

~ sns cerita tentang ~
Salam alaik..

** Sila lihat label dulu ... Dah lihat? em, sebabnya nanti takda kalian semua kata saya merepek-repek sebab label tu pon dah menerangkan dan menjelaskan entry ni sangat-sangat getis atau ngada-ngada je.Sekadar mencomotkan blog!! Jadi, rasa-rasa masa korang tu sangat berharga untuk diisi dengan perkara yang berfaedah, dinasihati janganlah baca entry yang berlabel begitu.

Oklah,permulaan entry tah pape ni sebenarnya nak bagitau saya demam.Tapi tak berapa teruk cuma hidung yang kurang mancung ni la yang tersumbat salurannya tambah pula asyik bersin.Memang sangat kurang selesa dan sakit di dalam hidung. Makanya, saya kusutkan dan simpulkan bahawa ketidak-sihatnya saya adalah 1 hadiah buat diri saya cuma sangat berharap saya boleh bertahan dan pulih kembali sebelum Jumaat ni.Penting! Ada rehearsal konvo dan Batch 6 outing. Kalau tak sihat, saya memang tak selesa nak join aktiviti dan akan menjadi sangat lemau dan lesi.Takboleh.takboleh.Saya kena kuat melawan!Wehuuuuu =)

Seperti biasa, isi utama mestilah di tengah-tengah ayat. Disebabkan kesihatan yang tak berapa baik, tapi perut nak juga kena isikan.Hari ni sangat malas tapi masak jugalah speghetti goreng dan keropok ikan untuk alas perut beserta 3x Milo AisKool yang memang kool(ais batu). Tapi malang berjuta-juta lemon, speghetti tu masin tapi memang pasti+yakin dan tak perlu talian hayat pon, yang saya memang tak bubuh garam.Saya bukan pemasin orangnya dan K.Zati pon cakap macam ni 'kalau tak masin memang sedap'. Dan, apalagi saya pon mengubahsuai sajalah speghetti tu, apa susah tambah je telur dan kuranglah masinnya= betul-betul hor liaw =) [puji je la diri sendiri tapi bukannya nak ujub atau memPOYOkan diri]. Lepas makan, ym kakak bagitau minyak masak dah habis,kakak kata lepas maghrib terus siap dan pergi beli barang dapur.
Sekitar 8.15 kakak sampai dan terus saya masuk ke dalam perut kereta menuju ke pusat membeli belah. Sampai je kat situ, masa nak ambil troli (troli bukan peti ais ;kak mila dan kak la silalah gelak berdekek-dekek) TERpandang baju kurung dan meleret-leret masuk ke dalam kedai dan akhir TERsangkut sepasang kurung moden.Kemudian barulah kami membeli barang dapur, tapi hidung ni kalau musim tersumbat je mulalah sakit kena aircond.Pedih ya amat.Pastu dalam jam 10pm kami pulang dan sampai je rumah terus saya TERcuba baju kurung ni.Agak besar,saiz 40 (saya pakai saiz 38 atau 36, jadi kalau rasa ada TERniat nak memberi saya pakaian tau-tau je la saiz saya kan ;p) padahal masa kat kedai tak muat sebab tak buka baju tapi takpa la takdalah ikut badan.Saya suka, ni juga pilihan kakak =) terima kasih kak, berterbanganlah rm160.Minggu lepas baru beli sepasang kurung ungu!!Takpa, mengumpul dan memenuhi ruangan almari, nanti takdalah asyik merungut takda baju kan! (teruskan membaca tanda setuju) !
Usai solat Isya' dan sedang ber'muka buku' dalam jam 1.30am, akak naik ke bilik dan suruh saya mencuba baju kurung baru tu lagi =) maka dengan suka+teruja+seronoknya seperti kera mendapat bunga kanak-kanak ribena saya pon mencobalah lagi sekali dan hasilnya biar gambar menceritakan.
Model comot : sns
Gadis foto : kakakku sayang !
Pakaian : koleksi peribadi yang terbaru, konon baju konvo!
Masa : 1.45am
Lokasi : atas kerusi belajar di bilik, sofa ruang tamu bawah dan di almari kesayangan kakak.
Aksi : bebas dan mata memang nampak macam orang kurang sihat tapi ketangkasannya sangat luar biasa sebabnya (teruskan membaca.....)

" Dr Azila (physiology lecturer) said "an apple a day, keeps doctor away". So, today i enjoyed my apple juice to make myself AWAY from the doctor and medicine!! Hope i can get better soon.But sometimes, i cant excuse myself to AWAY from the cute doctor ;p !!! Pre-graduation's 'present' for me!! "

Saya minum jus epel la tadi, dan bersemangat pula.Maka, tak perlu ubat dan berjumpa doktor! Tapi saya janji akan makan ubat bila makin teruk k.Jangan risaukan saya.Cuma menggigil-gigil je ni.

Nota : Baju kurung ungu di hari rehearsal dan warna najis cicak di hari konvo!

P/s :
Tak SURPRISE la, dah tahu baju konvo kita..


Jantung buatmu : Bila susah tiada gelisah, Bila miskin syukur pada Tuhan, Bila sakit tiada resah di jiwa, Bukankah Tuhan telah berfirman "Ketahuilah dengan mengingati Allah, jiwa kan menjadi tenang"



  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

3 comments:

khilkhir said...

ape da...da x surprise da baju tu....haha...kontra ye kite...u kaler hitam i kaler putih mase konvo...hoho

ღn0n0iღ said...

Entah2 nanti dia pakai baju lain plak.. Ehehehe.. mane lah tau, tetiba dapat lagi sehelai baju baru :P

Sweet betul budak ni, cam nak cubit je pipi tu.

chAq said...

K.Siti : tu la pasal, tapi takpalah.hehe. Eh, kita tak sesuai pakai putih (macam iklan Garnier tu )

K.Noi : xmo da beli baju lain.hehe. (kita makin gemuk kot)