Container Icon

Suka Pelangi Saya?

..:: BAHAGIA DARIMU , Syukran ::...

~ sns cerita tentang ~
Salam alaik..

It's just another manic Monday
I wish it were Sunday

'Cause that's my funday
My I don't have to runday

It's just another manic Monday


Bait-bait lagu 'Manic Monday' by Bangles buat saya ternyanyi-nyanyi dalam hati pagi ni.Seminggu yang bosan lagi muncul.Banyak novel-novel dah dikhatamkan, baju konvo dah dibeli, hari-hari masak dan makan sorang, tidur pon dah diqada' kan. Semuanya pon dilaksanakan keseorangan, sila bayangkan [buat kotak-kotak awan di atas kepala anda dan bayangkan saya makan+minum+shopping secara solo]. Cuma Khamis lepas saya sempat keluar ke main college untuk pembayaran yuran konvo bersama Valen,Ida dan Brian.Petang selepas ke kolej, kami (tanpa Brian) pergi ke MV dan minum-minum di Big Apple dan betapa segarnya minda selepas menikmati Macadamia Latte+donut yang lazat dan hilangkan sedikit kekecewaan hati.Cewaaaah, nyampahkan baca ni!! Hari ni pula saya masak fettuccine goreng cendawan+kentang goreng dan semug(sejug kot) nescafe O dan ditemani hujan lebat.Perghh, hujan itu paham sangat perasaan dan kesunyian saya! Tv pon jarang sangatlah dapat saya teman, cuma malam tadi boleh pulak saya tertonton MU vs Chelsea (memang niat nak tengok pon). Jarang dapat tonton so, match semalam agak bosan dan tahniah buat Chelsea atas kemenangan 1-0.John Terry is a hero lah. (tetap suka tengok si Rooney tu walaupun tak shave jambang..;p) Bila pompuan tengok bola, ada 1 yang penting iaitu tengok players bukan mentelaah match.kekeke. So do me ;p.Uweksss, janganlah muntah ye.Tapi saya sukala tengok bola. Hardcore of Barca+Barcelona and other PLAYERS.lolzz
----------------------------------------------------------------------------------
Oklah, ni cerita utama entry ni.Lepas menikmati masakan sendiri yang mantop (percayalah), terasa nak pergi periksa peti surat kat luar. Intai dari tingkap, macam ada surat dan saya pon pergilah keluar dan tengok-tengok ada ekspress pos.Dalam hati dah terlonjak-lonjak suka sebab yakin sangat CD dah sampai dan tepat sangat tekaan.Terima kasih banyak-banyak Fir. Mari baca komen-komen saya (baca: nak promote ni).

1.) Serenity Interlude : no komen =)
2.) Bahagia Dari Mu : 9.5/10
3.) For Allah : 8/10
4.) Tinggallah kenangan : 8/10

5.) Pray : 9.8/10 (a very simple lyrics tapi sangat terkesan dengan arragement music yang sedap)

6.) Syair Qalbi : 8/10
7.) Titik Mula : 8.3/10

8.) Arasy Dunia : 7/10 (Bagi peminat rock, lagu ni insyaAllah kalian minat)

9.) Andai Ku Di Sisi Mu : 9/10
10.) Ya Rasul : 8/10

11.) Syukran : 7.8/10

Lagu yang menjadi pilihan jantungku;
1.) Bahagia Dari Mu
2.) Pray
Lirik pilihan;
1.) Bahagia Dari Mu

2.) Andai Ku Di Sisi Mu


Bahagia Dari Mu
Ku lihat bulan itu
Ku lihat bintang itu
Ada sinar ada khabar
Mengapa malam ni

Ku rasa kelainan
Apa makna dan petanda
Ku di dalam gerhana
Secara tiba-tiba suatu malam indah
Aku jadi resah gundah
Rupanya Tuhan telah menghantar simpatiNya
Kepadaku hamba hina
Dan tanpa aku sedar tubuh dihembus angin bersuara
Keluh resah jadi serba tingkah

Aku bingas capai sejadah ku mencari pengampuanan Tuhan
Maka hati pun bersujud

Begini rupanya insafku Ku tutup kamus lama
Ku tinggal musim luka
Puja puji duniawi
Syukurlah Tuhan datang
Memanggil jiwa ini Bahagia bersamaNya

Andai Ku Di SisiMu
PadaMu saja aku mengadu
Resah gelora yang menghempas kalbu
Terasa berat namun apa dayaku luahkan
Walau sarat terasa malu padaMu

Akulah insan yang berjuta dosa
Tiada mengenal erti kesalahan
Berkali-kali terus masih terulang segala kesilapan
Meski ku tahu pedihnya
Masih ku di sini terantai nubari
Derik nadi bagaikan terhenti
Andai aku di sisi rahmatMu
Berhakkah ku ulang masa lalu

Yang menariknya album ni, foto-foto HH yang sangat-sangat menarik tertarik dan da booom! Ehe, bukan apa nak bagitau reka bentuk dan kulit album tu very the bombastik.Setiap muka ada wajah HH, abaikan wajah dan rupa paras dia.Bukan nak komen pasal tu tapi cuma elemen-elemen gambar dalam album tu.

Nota : Segala markah-markah diberi atas kesedapan telinga si renek SNS tanpa sebarang influen sesiapa dan saya pon bukan arif dan saksama dalam menilai sesebuah muzik cuma suka mendengar! Maklumat lanjut :
HH . Menanti album terbaru Saujana pula dan sangat-sangat suka lagu Patah hati.

P/s : Dapatkanlah yang ori baru format ke MP3 ya! Oh, saya dah nak letak lagu-lagu ni ke dalam SE saya! *si renek yang makin teruja!!
Kalau nak pesan sila hubungi nombor ni 019-3478159 (Firdausz) dengan harga RM25+ pos!

Jantung Buatmu : La ila ha ghairuhu wa la rabba siwaahu. Terima kasih Allah atas segala nikmat yang limpahkan,moga hati ni tetap di landasanMu.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments: