Container Icon

Suka Pelangi Saya?

..::Adam dan 3 Hawa :::..

~ sns cerita tentang ~
Salam Alaik..

Setelah habis menonton Nur Kasih tadi, minggu ni rasanya episod paling menyentuh buat saya. Waa, berderau darah saya menontonnya (poyo je kan) tapi yelah permulaan cerita takda apa sangat yang nak diperkatakan dengan kematian Katrina. Tapi masuk minit ke 20, mulalah onar dalam plot minggu ni, mana taknya selain bawaan mulut si Sarah yang durjana tu kepada Aliya yang pada luarannya berpelajaran tinggi tapi internalnya sangat rapuh dan lemah. Kemenangan besar sang Iblis yang ada dalam diri Sarah berjaya menghembuskan maraan api kepada Aliya. Tapi mangsanya? Yang pasti orang yang tak bersalah,si suami yang memang sepenuhnya menyayangi pemilik rusuk kirinya. Aduh, angina saya [angina: chest pain]. Hal Aliya saya tak peduli sangat sebab Aliya tu senang sangat terpedaya dan menjatuhkan hukuman tapi yang sebenarnya mangsa adalah Nur Amina. Beberapa kali Adam menyebut ayat ini " abang mahu yang terbaik buat Nur " , kenapalah mudah sangat Adam menghakimi Nur. Tak cukup ke pengorbanan Nur buat dia selama ni,bila dah bersama dan kecapi nikmat bahagia yang seketika tu, tiba-tiba terfikir nak yang terbaik buat Nur.Apa kes ni? Ni yang jadi emo terlebih ni.Hangen weh satu badan. Adam oh Adam, hentikan kesengsaraan buat Nur.Hatinya penuh kebaikan dan kesabaran kerana mencintaimu.
Oh,cukuplah sinopsis kurang stabil daripada saya! Orang yang tak bertauliah bila menyimpulkan cerita gitulah jadinya. Tapi apa yang boleh saya belajar dari episod kali ni yang saya rasa amat terkesan yang boleh saya simpul dan kusutkan adalah..


** Manusia boleh menilai seseorang, tapi bukan menghakimi dan membuat keputusan untuk orang lain walaupun pada pandangan dan pemikiran mereka itu terbaik buat insan itu kerana tiada orang yang mengetahui apa yang terbaik buat diri mereka melainkan tuan punya badan. Orang lain mungkin mempengaruhi tindakan kita tapi berfikirlah sepintarnya dan letakkanlah Allah sebagai petunjuk di setiap kegusaran dan keraguan di hati. InsyaAllah, semakin dekat kita dengan Allah semakin Allah permudahkan kita. **

Abaikan emosi saya di atas lepas menonton drama Nur Kasih tu.haha, betul-betul di bawah pengaruh tv yang melampau ni. Kalau ada alat pengukur tahap emosi, saya pasti emosi saya tak tersukat pon. Tapi yang pasti saya tak T_______T kerana saya ni susah sangatlah nak T_________T. (pura-pura percaya pon saya tak kisah) Tahniah pelakon-pelakon yang hebat kerana berjaya membawa watak masing-masing terutama si Sarah tu.

--------------------------------------------------------------------------------

Oklah, ni ada sedikit ucapan buat insan-insan terpilih dan istimewa dalam sejarah dan kisah hidup dan dunia si renek ~SNS~

1.) 6 November 2009 : Maslina Ariffin.
- Kakak ni, saya kenal dalam FeelHoney ni. Kemudian, kakak ni menambah saya ke dalam akaun FBnya dan kemudian kami kerap berhubung di situ. Kakak ni bakal cikgu. Kakak ni Kak Lyno namanya dan sangat-sangat suka kanak-kanak [samalah kita sis].hehe Oh ya, 'tercuri' (sengaja pon) gambar akak untuk letak di sini.Harapnya akak tak marah ye!

2.) 7 November 2009 : Sazarul Aini
- Kakak ni kakakku yang tercinta.Kakak sulung saya! Kakak yang menjadi ibu saya, supir saya, banker saya, tukang masak saya dan segalanyalah dia. Siti sayang akak sangat-sangat =). Terima kasih untuk segalanya.Muahx.Semoga cepat kawen dan temui kebahagian dunia dan akhirat. <3>


3.) 20 November 2009 : Kak Natt
- Kakak ni pula, saya jumpa di Saujana.Net.Ingat tak K.Nat? Tak ingat, kita majuk 5bulan. muahahaha. Kakak ni, banyak cerita kami kongsi.Moga kita terus berkongsi ya sis =) Selamat melangkah ke alam 25. Tercepat ucap pula, tapi takpa kan.Takut tak sempat pula.


..::SELAMAT HARI LAHIR::..
* buat kalian yang wujud di dunia saya *
Moga panjang umur
Murah rezeki
Semakin subur rasa kasih dan sayang sesama kita
Ampun dan maaf andai pernah terguris hati kalian semua


Nota : Esok kena mencari baju ungu untuk konvo. Macam teruja je si renek ni kan.


Jantung buatmu : Masa itu ubat hati yang sedang menyala. Andai ku tiupkan angin, mungkin bisa ia marak. Andai ku sirami air mata, mungkin ia tak cukup untuk dipadam tapi tak mungkin akanku tambahkan kemarahan itu. Makanya jadiku si pengubat yang pendiam menanti kepulihanmu =)

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

4 comments:

[S]itie [B]Um [B]Um said...

epi bday sume

farah aminuddin said...

saya pun emo tgk episod baru nur kasih tu. huhu. sian nur

Natrah Hashim said...

Dari seorg HAWA drp yg bertiga..
Thanks CT..ngeh3x..terharu+gelak kekeke..u nk majuk?bleh2x..5 saat shj..haha..ye2x..igt 1st kenal.. and our 1st met up..spt yg tertera di gambo itu..thanks again!semoga ukhwah kita berkekalan selamanya..AMIN..SYG KAMU! :)

chAq said...

K.Natt,
U nak gelak nape? lawak ke entry i tu?
eleh, kalau ter5bulan..naya je!.lol
syg juga kamu..keke