Container Icon

Suka Pelangi Saya?

Terlambatkah saya?

~ sns cerita tentang ~
Assalamua'laikum wbt..

We can’t direct the wind but we can adjust our sail
Kita tidak mampu mengawal arah tiupan angin, kita hanya mampu mengawal kemudi pelayaran kita.

Bagaimana harus kemudi pelayaran, jika asasnya masih belum dicari gali.Apa asasnya? Pastinya dari sesuatu yang sukar dilihat secara kasar, namun ia tetap wujud dan sentiasa ada.Dari qalbi (hati)lah titik mula segalanya. “Dengan mengingati Allah, hati akan menjadi tenang” kerana pergolakan hati semuanya ditiupkan oleh Allah buat kita, bagaimana kita harus terus bersyukur dan bersabar ataupun merengus dan berpaling daripadaNYA. Allah, sentiasa berikan segala yang terbaik buat hambaNYA. “Ada perkara yang kamu tidak suka tetapi ia baik bagi kamu dan ada perkara yang kamu suka tetapi ia buruk bagi kamu, Dan sesungguhnya Allah Maha Mengetahui dan kamu tidak mengetahuinya” Surah Al Baqarah : 216.

Mengapa harus mengeluh? Mengapa perlu membenci? Mengapa wujud kesedihan? Untuk sekelumit permasalahan yang wujud. Allah ada, DIA tempat kita memohon! Saya fikir, saya sudah terlambat kerana saya belum berjaya peroleh yang saya mahukan. Tapi saya perlu redha, mungkin penantian yang masih samar-samar pengakhirannya itu jawapan bahawa IA TIDAK DIREHDAI ALLAH dan secara positifnya, saya perlu ambil ia sebagai titik mula bahawa saya akan peroleh yang lebih baik dan sepadan dengan saya. Allah..Allah..Allah, lemahnya saya! Walau sepenuh hatipun saya mahu memilikinya, andai Allah katakan TIDAK buat saya, maka bukanlah untuk saya!. Adakah saya sudah terlambat? Dengan itu semua orang layak untuk bahagia asalkan tahu erti dan melalui jalan yang sebenar dalam mencarinya. Rupa-rupanya yang di cari terlalu dekat… hanya berada di dalam hati sendiri!

Saya takut kehilangan, tapi bagaimana harus saya dapatkan andai saya tidak pernah suarakan apa yang saya mahu.Disimpan di dalam hati, buat kulat dan kulapuk tumbuh di kelilingnya sajakah?
" BIAR HATI MEMILIH "...Saya terasa saya sudah terlambat. T__T. Telepati saya mungkin tidak cukup kuat, saya akan terus berdoa!


bersama kakak-kakak saya yang terchenta, hanya k.Zati tiada dalam gambar!

Nota : 10.3.2010 di oncology........ laa ilāha illa Allāh, wa Muḥammadun Rasulullah

Jantung hatiku : It’s not what happens to you, but it’s what you do about it. It is not how low you fall but how high you bounce back!

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

5 comments:

IRIS said...

InsyaAllah masih belum terlambat...hehehe


Lama tak dengar cerita budak sorang ini. Rindu tak? hehe

chAq said...

InsyaAllah kak =)

Mestilah rindu... Sayang jantung <3

arina said...

nk rindu jugak hahah.

smoge sgl ape yg Kak Wana hajat kan, Allah akan bagi. xcepat, lmbt pun tape lah hehe. amin. peluk!

chAq said...

Arina : rindu kamu juga tau!! Hurm, insyaAllah.. Akak tetap tunggu dan berdoa pada DIA.
(cozy)(cozy)(cozy)

Natrah Hashim said...

Ait!nak rindu DUA-DUA org sekali.. insyaALLAH,DIA maha mendengar rintihan hambaNYA..teruskan berdoa & usaha! :)