Container Icon

Suka Pelangi Saya?

post-ops

~ sns cerita tentang ~
Assalamua'laikum wbt...

Alhamdulillah,alhamdulillah,alhamdulillah....Tepat jam 4.45pm semalam (27.3.2010), setelah hampir 4jam di dewan bedah abah selamat dihantar ke ICU Kardiothorasik. Menurut doktor, keadaan abah stabil cuma ketumbuhan yang telah dibuang itu perlu dihantar ke makmal untuk diujikaji samada ia sejenis kanser atau sekadar tumor dalam istilah medikalnya (kanser : malignant / ketumbuhan : benign). Jika malignant, ia berpotensi untuk merebak ke bahagian badan yang lain tapi setakat ni tiada tanda-tanda kanser di bahagian lain selain di bahagian.Jika ia benign, insyaAllah semua ketumbuhan telah dibuang habis. Selain tu, sekarang hanya tunggu abah sedar sepenuhnya.

Tepat 4.50pm tadi, saya dan mak yang pergi melihat abah di ICU tu. Ya Allah, sayu hati saya walaupun selalu masuk ICU tapi tak pernah saya rasa macam ni. Abah sendiri di hadapan saya yang penuh wayar dan mesin oksigen.Kalau sebelum ni hanya melihat dan buang jauh-jauh perasaan kesian tapi kali ni perasaan itu saya tak mampu nak bendung. Jam sudah melewati 1.30am, baru lepas menidurkan Danisha.Kami semua tidur di IJN ni tapi di ruang legar menunggu di bahagian lobi. Tengah hari nanti jika bantuan oksigen tidak digunakan lagi, insyaAllah abah akan dihantar ke wad biasa.

Maka lepas ni, bermulalah operasi merawat abah! heh, sebelum surgeri pon dah dibuat. MasyaAllah lain benar rasanya bila merawat ahli keluarga sendiri. Oklah, tak boleh tidur pon ni. Nak buat apa ya? Hurm.... aik, Danisha tak tidur pon lagi ni. Aduhai budak kecil ni. Saya nak kena bermain dengan dialah ni..Opss, lupa!! Tak lupalah, sebenarnya serendah-rendah hati saya ingin mengucapkan jutaan terima kasih buat yang mendoakan kesihatan dan keselamatan abah saya! Hanya Allah dapat membalasnya. Terima kasih sangat-sangat.

Nota : Separuh nafas lega... Tinggal rawatan susulan+fisio dan pemendahan mencatum tulang humerus (lengan kiri).


Jantung hatiku : Mak asyik puji Dr Khalid...Lantas saya pon tanya 'masih single?'....*senyum mengada*. Terima kasih Allah atas nikmatmu tuhan! Terima kasih...

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

1 comments:

♥ Teacher Nonoi ♥ said...

Alhamdulillah..
Semoga baik2 saja semuanya :):)
Harap2 le benign je.