Container Icon

Suka Pelangi Saya?

percikan bahagia dalam hiba...

~ sns cerita tentang ~
Assalamua'laikum wbt...

Gadis ni tak boleh tidur lagi.Memang degil betullah mata nak tutup, dan terasa mau bermimpi yang indah saja tapi pelik sungguh SNS tak suka bermimpi.Haa, kan dah termakbul doa dah lama saya tak bermimpi ni. Tolong..tolong..saya rindu putera idaman dalam mimpi saya ;P. Merepek jelah, otak saya sangat mengantuk sebenarnya. Tapi ia tidak berkesinambungan bersama mata sepet yang tak berapa sepet ni. Maka, terhasillah entry ini yang ala-ala kurang asam je untuk dibaca. (ampun buk ehh).

Baiklah, saya tak mau cerita tentang abah dulu. Hurm, kasilah saya bernafas dengan oksigen keceriaan dan kegembiraan dan menghembus karbon dioksida yang penuh kesedihan dan kesayuan. (ayat merepek lagi, abaikan). Semalam, ketika saya di Putrajaya, tetiba SEW705 saya berklik dan tertera pesanan daripada Sherrin ' R u free to go out at nite?dah dapat car licence tak? ' Hurm, anything for you my dearie Sherrin, i'll always make time for you. Oh ya, minggu ni adalah minggu terakhir Sherrin di KL.Dia ditukar ke Pantai Medical Penang, kedebuk dan remuk hati saya bila dia sudah mahu pergi jauh daripada saya. Kamu semua tak tahu, betapa saya sayang sangat kat dia. i_______i. Sedih saya tau bila dapat tau dia mau pergi. Tapi we belong together kan? Kesibukan saya yang bukan dibuat-buat sepanjang 2 minggu benar-benar buat saya kesuntukan masa untuk bertemu dia. Maka, semalam saya tetap juga sediakan masa untuk dia. Berkejar-kejar dari hospital terus ke MV, dan saya pon sampai lewat juga sekitar 8.10pm dan terus ke Shushi King. Fuh,nasib baik baru beberapa piring shushi saja mereka santap.Main dish masih belum dihidang, saya apa lagi keluarkan baby nikon dan klik-klik apa yang patut dan baru bersantap [padahal memang lapar ya amat]. Makan+sembang+gosip! Itu je la kerja kami dan banyak perkara dibualkan terutama soal kerja+pesakit dan paling menarik soal pertukaran status! Ada orang sudah dirisik ;P. Tapi kami bincang di tempat lain soal status itu..
me, K.Ja,Sherrin,Pei-Pei dan Irene =)

Usai di Shushi King, kami mencari tempat untuk berkumpul secara bualatan, maklumlah kami ber5, di S.K tu kami duduk berderetan, susah mahu bersembang. Dan kami putuskan mahu ke Baskin & Robbin, dalam perjalanan ke B&R kami singgah bergambar di pameran Alice in Wonderland dan NIKON. Sekitar 9.30pm kami ke B&R, bincang soal K.Ja yang bakal bertunang bulan Mei ni dan kami rancang mahu ke Dungun dan bercuti di Terengganu.Alhamdulillah, sudah mahu berwalimatur urus rakan kelas kami ni. Kami yang berempat lagi ni, senyum simpul sajalah.Mana ada calon lagi, Sherrin direct cakap dia sekitar 28 baru mahu kawin. Saya? hurm, as soon as possible kot tapi dalam tempoh 3tahun akan datang! =). Masih belum yang mahu saya, saya diam sajalah.Allah telah sediakan pasangan saya, cuma saya masih belum jumpa orang yang kehilangan rusuk kirinya yang ada pada saya ni ;P. Sampai tutup kedailah kami bersembang.Dan pulang ke rumah masing-masing =).
Alice in Wonderland =)
Mau tergelak tgk Pei-Pei ni ;P
Mushy-mushy
saya sayang mereka =)
we hold our heart tightly
Bersama bakal tunagan dan isteri orang =)
saya nak yang besar ni boleh tak??
kami kongsi saja....=)

Walau hanya seketika, tapi saya sangat gembira dan lupakan seketika kesibukan dan kesedihan di hospital. Sekurang-kurangnya saya tak ralat dan sempat berjumpa Sherrin sebelum dia pergi. Nasib saya tak berhujan air mata berpisah dengan dia semalam, mahu saja i_______i. Tapi malulah...;P. Pulang ke rumah, seluruh kawasan perumahan saya tiada elektrik. Wallaweh, panasnya lah. Panas dunia yang hanya secebis percikan api neraka pon dah tak tahan, apatah lagi jika di neraka nanti? Nauzubillah min zalik, takut nak jadi jahat [terasa nak wat jahat siket tapi tak jadi dah]. Sejam lebih jugaklah berpanas, boleh juga membakar lemak-lemak saya ni.hihi. Yelah, terdusta diet sendiri, kononnya takmau makan kek, aiskrim dan manis-manis tapi aleh-aleh di S.K semangkuk aiskrim FREE dan semangkuk di B&R [nutty coconut sangat sedap!!]. Perlu kembali berpantanglah lepas ni..hehe

Nota : 5hari di HKL, abah dihantar ke IJN dan alhamdulillah pagi semalam selesai bypass untuk saluran yang tersumbat. Tunggu hari untuk pemedahan kanser dan seterusnya penyambungan tulang humerus.Terima kasih buat yang mendoakan dan maaf, saya tak menghebahkan kerana saya sendiri perlu waktu untuk bertenangkan diri...

p/s : saya suka dalam duka...saya gembira dalam sendu...saya ceria dalam muram!!

Jantung hatiku : Bila hati ini menyayangi, ia tidak pernah mendustai.Jangan sesekali dikhianati andai hati ini dicuri.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

2 comments:

Jamal Rafaie said...

Salam..

Besarnya kamera nikon tuu... hehe.. Saya baru beli kamera semalam.. Sony DSC-W320.. Nak beli DSLR tapi bajet tak cukup plak.. hehe.. Insya-Allah satu hari nanti saya akan memilikinya..

NOTA : Percikan dalam kehibaan memberi seribu erti yang tak dapat ditukar ganti.. Bersabar ye kak atas segala yang berlaku..

SNS said...

Wsalam Jamal...

Hehe, besarkan.Seronok kalau ada yang tu. Macam maskot pon ada ;P;P;P

InsyaAllah Jamal, moga Allah beri kekuatan hati yang tinggi..
terima kasih =)