Container Icon

Suka Pelangi Saya?

berjalan tanpa henti

~ sns cerita tentang ~
Assalamua'laikum wbt....

Salam Saiyyidul Ayyam untuk semua. Hati sihat? Jiwa sihat? Mental dan fizikal sihat? Semua sihat-sihat ke? Jawap sendiri dalam hati ok.Cik SNS ada sedikit terganggu, tapi tidak mengapa bila saya membaca blog teman rapat saya, saya rasa dia juga di tahap kecelaruan dan tekanan ya amat. Saya tak dapat bantu dia dari dekat, tapi saya sentiasa akan berada di sisi dia! Yeargh...
Buat AnaFarzana : Kita doakan kamu baik-baik saja dan sentiasa kuat lalui semuanya, semakin besar jurang jarak kita, makin rindu dan sayang kita sama kamu! Jangan dibenci jarak tu, tapi membiarkan ia menjadi penguat ukhuwwah persahabatan kita berdua ya!


Saya sebenarnya sangat-sangat DOWN-TO-EARTH [kenegatifan yang melampau], tapi saya cuba selindung dan pujuk hati supaya kuat. Nak mengadu pada mak, saya rasa waktu ni mak tak patut tahu dan perlu fokus pada abah. Pada kakak dan abang, mulut saya terkunci rapi tapi saya tau mereka baca blog saya. Jadi, saya menaip sajalah. i__i. Mengadu pada DIA, ni memang saya lemah. Tak sampai semuka saya baca qalam itu, terus-terusan pipi saya basah! Tapi hanya itulah caranya nak tenangkan hati yang berbolak.Ingat DIA,ingat DIA, dan senantiasa ingat DIA sebab DIA tak pernah lupakan saya. DIA uji sebab sayangkan saya, DIA mahu berikan yang terbaik buat saya walaupun saya mahukan yang lain.

Dalam erti kata lain, as-sabru minnal iman! Dan tahanlah selagi boleh bertahan dan yakin janji-janji ALLAH buat hambaNYA yang taat.
Bila dilanda begini, saya mencari-cari lagu yang boleh beri kesan positif buat saya. Teringat di salah satu show Devotees, saya pernah dengar lagu ni.Saya mencari lagu ni, tapi tiada! Ada sesiapa punya lagu ni? Saya mahu sangat-sangat. =)

Berjalan tanpa henti

Bagaikan jauh jalan yang kutempuh
Langkah demi langkah akan kugagah
Hari demi hari berjalan tanpa henti
Yakinku ada sinar yang menanti

Bila dah bertemu arah
Yakin penuh pasrah
Pada-Nya yang kuasa di kau berserah

Jika kau rebah
Jika kau kalah
Bersaksilah rahmat-Nya akan terserlah

Segala kepahitan segala keperitan
Terima bagai penghapus dosa
Malang yang menimpa
Duka yang melara
Mungkin di baliknya ada bahagia

Jangan jangan berputus asa
Dari rahmat-Nya Yang Maha Esa
Jangan jangan kita lupa
Ujian lumrahnya dunia


Lagu/lirik/susunan muzik: Yassin Sulaiman (Hush Entertainment)

perjalanan itu payah
Buat aku rebah
perhentian tu
satu persinggahan
2 laluan
antara kalah mahupun menang
aku pilih mahu menang
di perhentian yang bahagia

Lirik yang lurus ke hadapan sajakan, tapi mendalam bagi saya! Jadi, jangan kata saya ni hanya suka dengar rocks, layan lagu-lagu lama saja. Nasyid itu sebahagian hidup saya juga! Dalam surah Al-Insyirah 94:5-6 [Maka sesungguhnya bersama kesulitan ada kemudahan. Sesungguhnya bersama KESULITAN ada kemudahan] Agama tidak pernah mengecewakan manusia tetapi manusia selalu mengecewakan agama! Nauzubillah min zalik.
Kita harus hargai apa yang tersedia, cari apa yang tersembunyi, jaga apa yang ada dan kejar apa yang diimpi. Konklusi saya, saya akan cuba sedaya mungkin untuk dapatkan apa yang saya mahu. Saya bersifat dinamik, tak suka yang terlalu statik buat saya rasa sungguh bosan!


Nota : Terasa mahu deaktifkan FB seketika untuk tenangkan segalanya, dan blog penghubung kita semua. Boleh tak?

Jantung hatiku : Jangan pandang kita yang dulu sebagai kayu ukur diri, kerana takkan terhitung rasa malu dalam diri - Saidina Umar Al-Khattab.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments: