Container Icon

Suka Pelangi Saya?

20 April 2010

~ sns cerita tentang ~
Assalamua'alaikum wbt..

Tinta Cinta -i-

Telah kuzahir yang tersurat,
Telah kuusahakan yang terdaya,

Dikuatkan hati menerima,
Aku kaku..
Layu..
dan mati di sini....
Semakin kuat aku mencuba...
Semakin kencang gelora jiwa...

Oh tuhan,
Terdaya lagikah aku?

bersambung....


Hari ni, hari jadi Laling saya AnaFarzana.Saya nak ucap tepat jam 12am ni. Setelah menggosok pakaian untuk bekerja esok, cepat-cepat saya menaip ni supaya tepat jam 12am (ala-ala Cinderella pulak). Siapa dia? Dialah rakan sekolah saya sejak tingkatan 2. Walaupun kami pernah setahun tak bertegur sapa, kuasa Allah, Dia titipkan kasih sayang yang hebat antara kami.Sejak SPM, kami tak pernah bersua hingga 2007, saya pergi ke UMP untuk bersua dia. Dan hingga kini hampir 3tahun kami tak bertemu.Allah sajalah yang tahu betapa rindunya saya pada dia..
2007, UMP
Kamu Sahabat,
Kamu Teman,

Kamu Kawan,

Walau apa juga ungkapan...

Ia sama pada dasarnya...

Yang bermakna,

Kamu sentiasa..

Sentiasa..

Sentiasa disampingku..

Suka dukaku,

Tawa riangku,
Kamu juga bersamaku...

Oh Allah,
Terima kasih wujudnya dia...

Hadirnya dia,

dalam hidupku...

Tiada yang baik..

hanya yang terbaik dia SAHABAT saya...

Persahabatan ini,
Kau kekallah hingga hujung nafas kami....

NUR FARZANA BT DATO' Dr Omar,
Selamat Hari Lahir ke 22...

20 April 2010

Moga semakin kuat dan tabah hatimu,
Moga kamu terus cemerlang dalam hidpmu,

Moga terus menjadi solehah buat ibu bapa dan keluargamu...


salam sayang,

-sns-


memories...
Kami duduk 2tahun bersama,
dan pernah setahun tak bertegur sapa!!


Hari bahagia kawan baik saya...hari gembira saya juga, tapi malam tadi saya dipanah petir duka yang merosakkan seluruh hati dan jiwa saya. Jujurnya, saya berasa sedikit gembira beberapa hari ni namun hanya sezarah tembakan luka, saya terus jatuh kaku.Allah, makin kuat hati ini diuji. Maaf Ana, kita harapkan sesuatu yang lebih istimewa dapat kita titipkan dan catat di diari ini.Namun, kita tak berdaya.

Nota 1 : Saya bermula kerja harini. Allahumma yasir wala tu'assir.Saya kena tidur awal harini.

P/s : Mohon curik pic kamu tau Ana..hehe.

Jantung Hatiku : Jangan ditanya mengapa ia berlaku, cuba cari jawapan apa yang harus dilakukan tanpa sebarang kata-kata nista dan buruk sangka......Saya memilih untuk terus berusaha dan menunggu.



  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

3 comments:

aNa_mE said...

lovely post~
thanks my dear laling siti..
kmu sahabat dunia akhirat ku~
sy rindu kamu~ Ya Allah..wpn kte jauh beribu batu,tidak bertemu agak lama, tp persahabatan dgn kamu adalah persahabatan yg plg teguh!
sy mau peluk kmu lama2!!!
u r the best ever!!!!! muaaahhh
*crying*

chAq said...

My dear...
u'll always in my heart..
Sabar2x... i'll fly to u...
i'll...i___i
Dont cry k.....
we can go thru everything together..

Amirah md esa said...

ooo...igtkan farzana ni xde kawan baik....ada rupanya.....bagus la....sebab selalunya....dia suka khianat kawan2 dia kat ump.....