Container Icon

Suka Pelangi Saya?

JJCP (jalan-jalan cari pasal)

~ sns cerita tentang ~
Salam Alaik..

Peristiwa : Hari Keluarga Sahabat IkimFm (ke 2)

Lokasi : Bagan Lalang Beach Resort, Sepang

Tarikh : 5 & 6 Desember 2009

Muqadimmah : Saya secara tidak langsung menyertai Kelab ni sejak 2007 pada perjumpaan pertama di Hotel Lotus, mulanya untuk ambil gambar dan dari situ saya kerap mengikuti aktiviti yang dijalankan mengikut kesenangan masa saya.Hari Keluarga yang pertama di Teluk Senangin, Lumut sempat saya ikuti di hari terakhirnya dan konvoi bersama-sama Syifa', Hijjaz dan Saujana ke sana. Tapi setelah lebih setahun saya kurang bergiat dalam sebarang aktiviti nasyid, sebab utamanya kesibukan belajar dan praktikal di Hospital Kemaman buat saya jadi sepi di dalam dunia hiburan saya. Dan alhamdulillah, setelah konvo ni terasa nak aktif balik sebelum mula sibuk bertugas di hospital, insyaAllah.
----------------------------------------------------------------------------
4.12.2009 : malamnya saya berangkat ke Nilai untuk ke rumah K.Ina Sepang.Pakat dengan K.Nur dan konco-konconya, kira-kira 9.40pm tiba di Stesen Komuter Nilai.Dalam jam 10pm supir kami (Van yang dipandu oleh Hafeez dan co-pilotnya Azmir serta k.Ina) datang jemput kami, bersardinlah kami dalam van tu yang memuatkan 10orang. Tiba di rumah K.Ina kami makan+sambut birthday Ajwad dan buat hamper.(Saya buat 5 hamper sorang-sorang tau.eheee) Dan lewat malam selepas sesi ta'aruf sesama kami, mata pon minta beradu dan ZzzzZz = _ =.

5.12.2009 : Bersubuh agak gajahlah sebab masing-masing kepenatan dan ada yang tidur 'seawal' 6am. Usai mandi dan siap-siap, jam 10am kumpulan pertama ke lokasi kejadian.Kami yang lewat siap ni (ye la, duk tunggu giliran nak mandi siap ada yang p potong line kami) kumpulan ke 2, dalam jam 11.15am jugalah kami gerak ke sana. Sampai dalam jam 12noon, kami ke bilik dan berdaftar+rehat hingga jam 2pm untuk sesi ta'aruf.Tapi setiba kami ke sana, dah ramai yang sampai terutama yang bekerluarga(kami yang solo+tak bape nak laku). Dalam 2.3pm bersesi taaruf yang ringkas (oh, saya bukan camerawomen tau), berkenal-kenalan juga dengan artis-artis yang terlibat antaranya ForHeart, InHeart, ShahiranMisk.Sebahagian lagi belum sampai lagi, dan bagi memenuhi masa senggang yang ada kami semua dipertontonkan vodeo aktiviti kelab SahabatIkim tu sendiri.(tengok muka sendiri 2 tahun lepas walau tak banyak..lucu juga) Petang, selepas solat asar, sesi memberi nama untuk sukaneka esok pagi (saya masuk acara...em, tunggu eh nanti saya bagitau) kami pon bersiar-siar di tepi pantai. Saya ingat nak tunggu en sunset, tapi lambat sangatlah nak tunggu dan habis je ambil gambar laut saya pulang ke bilik dan siap apa-apa yang patut untuk maghrib dan tazkirah. Malamnya pula selepas solat isya' kami bersantapan dan kira-kira jam 9.30pm bermula mini konsert nasyid.Antara artis yang ada termasuk yang telah saya senarai tadi All One dan Destiny. Majlis diselangseli dengan silap mata, cabutan bertuah dan sambutan harijadi anggota Saufee. Dalam jam 12.30 masing-masing dah kumbeh(beransur) ke bilik masing-masing. Selamat malam dunia....ZzzZz
Subhanallah =) saya sangat suka
Subhanallah..
Antara yang ada.. *spot me!!
ForHeart
Destiny
Inheart

6.12.2009 Dah tak subuh gajah macam kelmarin,ehe..alhamdulillah.Mandi+solat+sarapan dan kira-kira 8.30am kami berkumpul di pantai untuk sukaneka. Acara pertama : Makan besar ( peserta kena makan 1 pinggan yang berisi macam-macam makanan dan di akhir garisan pula ada 1 pinggan terisi cumi dan buah dukong) Pemenangnya, haaa kena tengok saiz badanlah..huhu
Acara ke dua : anyam ketupat ( yang saya tak masuk, mana saya reti.Ketupat pon bukan suka sangat makan, saje je buat-buat belajar malam sebelumnya.;P)

Kemudian, acara 3hati 1 jiwa : Yang ni saya masuk bersama K.Nur dan Su, tapi kami kalah sebab tali kami putus.Ceh, malu je.Saya tak suka kalah tau.haha, semua yang duk tepi pakat gelak berjemaah kat kami.

Acara tiup belon : ala ni biasa-biasa je, saya menang no 4. Ok la tu kan, dapat juga hadiah ( tapi padan muka tertinggal dalam dewan. T____________T)

Boling : pon saya kalah..muahahahaa, zaman kekalahan saya!

Acara : Jauh-jauh disayang (ye kot nama game ni), paling menTERUJAkan semua sebab lepas je habis main semua pakat dok campak belon air kat orang, kena saya juga.Habis kotor air pasir kena baju dan tudung asalkan tak kat baby nikon saya OK lagi. ;P

Acara keluarga : Jigsaw puzzle, yang ni dah tentu-tentu saya tak masuk, dah la masih solo yang tak bapa lakukan.lol..
.
12.30pm : acara penyampaian hadiah dan ada tetamu terhormat iaitu pengerusi NISA Malaysia ( Dr Rosmi Adam) dan usai majlis kam
i bergambar dan bersantap. Solat Zohor dan jam 2.20pm kami meninggalkan jejak dan kenangan di Bagan Lalang.
taraaa
Boling
Ni main belon air.
haa,ni la yang saya masuk.hehe
penyampaian hadiah
gadis2, mak2,kanak2 perempuan
jejaka2

Nota : Abaikan tatabahasa entry ni, penat dan kurangnya pemerahan otak untuk susunan ayat yang lebih teratur. Keseluruhan saya agak seronok sebab TERUJA dengan persembahan InHeart dan games yang lucu walaupun saya kalah.muahahaha
Gambar [KLIK]

Nota 2 : Dalam keseronokan, saya ada kisah sedih juga cuma di entry yang lain sajalah kalau saya terasa nak berkongsi. T____________T


Jantung hatiku : Ukhuwah itu indah bila bertemu dan berpisah kerana Allah.Bukan kerana paras rupa, harta dan pangkat tapi semuanya atas 1 agama dan rasa kasih sayang sesama agama. Moga ikatan yang terjalin kekal ke akhirnya.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

3 comments:

(◡‿◡✿) Noi said...

:):)
Seronoknya ikut program camni.. at least masa takde lah terbuang kan???

chAq said...

K.Noi : Yup, seronok. Even ada yang tak pernah jumpa.ehe.. dan sementara punya banyak masa

khilkhir said...

bgus2...saje menyinggah... ^_^