Container Icon

Suka Pelangi Saya?

selamat tgl 1429H... selamat dtg 1430H


cAtAtAnku ~ sns ~

mOge aku pOn tergOlong dlm gOlongan y berhijrah dr segala sifat -ve kepada +ve!! yA Allah, senantiasalah lindungi aku + famili... peliharalah kami yA AllAh dUnia wal akhirat..

Doa Awal Tahun & Doa Akhir Tahun


Barangsiapa yang membaca doa awal tahun ini, insya Allah dirinya akan terpelihara daripada gangguan dan godaan syaitan di sepanjang tahun tersebut.

Doa Awal Tahun:

Maksudnya:

Allah SWT berselawat ke atas penghulu kami Muhammad SAW, ahli keluarga dan sahabat-sahabat baginda dan kesejahteraan ke atas mereka.

Wahai Tuhan, Engkaulah yang kekal abadi, yang qadim. yang awal dan ke atas kelebihanMu yang besar dan kemurahanMu yang melimpah dan ini adalah tahun baru yang telah muncul di hadapan kami. Kami memohon pemeliharaan dariMu di sepanjang tahun ini dari syaitan dan pembantu-pembantunya dan tentera-tenteranya dan juga pertolongan terhadap diri yang diperintahkan melakukan kejahatan dan usaha yang mendekatkanku kepadaMu Wahai Tuhan Yang Maha Agung dan Maha Mulia.

Wahai Tuhan Yang Maha pengasih dari mereka yang mengasihi dan Allah berselawat ke atas penghulu kami Muhammad. Nabi yang ummi dan ke atas ahli keluarga dan sahabat-sahabatnya dan kesejahteraan ke atas mereka.

Barangsiapa yang membaca doa akhir tahun ini, maka syaitan akan berkata: "Hampalah kami di sepanjang tahun ini".

Doa Akhir Tahun:

Maksudnya:

Allah SWT berselawat ke atas penghulu kami Muhammad SAW, ahli keluarga dan sahabat-sahabat baginda dan kesejahteraan ke atas mereka.

Wahai Tuhan, apa yang telah aku lakukan dalam tahun ini daripada perkara-perkara yang Engkau tegah daripada aku melakukannya dan aku belum bertaubat daripadanya. Sedangkan Engkau tidak redha dan tidak melupakannya. Dan aku telah melakukannya di dalam keadaan di mana Engkau berupaya untuk menghukumku, tetapi Engkau mengilhamkanku dengan taubat selepas keberanianku melakukan dosa-dosa itu semuanya. Sesungguhnya aku memohon keampunanMu, maka ampunilah aku. Dan tidaklah aku melakukan yang demikian daripada apa yang Engkau redhainya dan Engkau menjanjikanku dengan pahala atas yang sedemikian itu. Maka aku memohon kepadaMu.

Wahai Tuhan! Wahai yang Maha Pemurah! Wahai Yang Maha Agung dan wahai Yang Maha Mulia agar Engkau menerima taubat itu dariku dan janganlah Engkau menghampakan harapanku kepadaMu Wahai Yang Maha Pemurah. Dan Allah berselawat ke atas penghulu kami Muhammad, ke atas ahli keluarga dan sahabat-sahabatnya dan mengurniakan kesejahteraan ke atas mereka.



general lists of 2009 tO b encounter~

  1. jan : sentiasa tenang sepanjang d hOspital kemaman... arghhh, jgn tensi2.. tgk pOst mOrtem byk + operations.. =)
  2. fEb : switt 21 tO sns~ mOge trs suksess tuk hari2 mendatang + tenang n cemerlang tUk fInal xm!!
  3. mAc : stUdy + stuDy tOk final pOsting.. mOge2 dpt hOspital y best n byk bantu aku...
  4. april : pOsting y terakhir tuk completing DIPLOMA in PHYSIOTHERAPY dgn cemerlang
  5. mac , mei , jun , july : practical y smooth + t.e.n.a.n.g~
  6. ogos : berfOya2 dgn kak la..lol.. amik lesen keta + enjOy2 kan hidup...
  7. sept : raya dgn gembira + nak keja kat KPJ KAjAng..insyAaLLAh~
  8. oct : nak g cuti2.. g arab.. til dec..hihi
ape pOn lists d atas.. segalanya dgn izin AllAh... hya DIA y layak tUk aku berserah... n one mOre thing.. aku nAk C.A.R.I dia. yups.. dia y belum ku pastikan siapa.. namun, aku harap pencarian aku tetap akan muncul....
tuk akhiri thn 2008 nih..

aku nak ucapkn jutaan terima kasih kat..
  • mUmmy + daddy aku krn sentiasa mendoakan kecermelangan aku n segalanya tuk aku
  • tuk famili aku - akak, kak la, kak miela,a.mie,kak zati,abang,danisha.. y sentiasa bersama2 aku tuk sume situasi..sayang sgt kalian sume~
  • kawan2 aku, pelu ke aku mention???ok la..
  1. ana : mA laling
  2. annas BFF ku
  3. k.is,k.iluz,k.nOrma,k.huda,k.ikin ( SH )
  4. k.nat
  5. mA luvly sherrin + irene + valen
  6. clazmatez aku y hapening + crazeeee!
  7. org y membahagiakan idup aku..
  8. ya... syarif... mA nU fren
  9. sesape y rase aku nih kawan kOrang n kOrang tu kawan aku
sebenarnya aku nih bukan le senang nak luah2 kan perasaan aku nih.. sO, indirecly aku sayang sgt kat kalian... x tau nak ucap mcm mana.. kOs korang y sentiasa ade d smping aku.. n sentiasa bantu aku..sayang..n trs sayang korang.. tq guys... yA AllAh.. terima kasih atas nikmatmU.. terima kasih atas anugerahkan aku keluarga y bahagia...



~ innasOlati wanusuki.. wamahyaya.. wamamati.. illahirabbila'lamin~
yA AllAH, janganlah kau ambil nyawa ahli keluargaku selagi Kau x ambil nyawa aku... aku takut kehilangan org y aku syg.......Amenn

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

4 comments:

aNa_mE said...

laling..mintak posting kat teluk intan la..yehaaaa..best nye kalo kamu de sni..leh g jln2..sni de mcD da tau..hahha

chAq said...

wahh.. lagi dekat kalau kat kampar..lol~.
teluk intan.. jauh gak dr tmpt kita...
kalo kita smpat amik lesen ok le..leh drive..hihi

aNnAs said...

x sempat kot ct..
km mest amik ms lame nak dapt lesen..hahahha..
ct=pemandu tanpa lesen pling top kat malim nawar..hehe...

chAq said...

cehh... annas, ooo annas.. diam2 sudehh la.. kang thn dpn bawa keta sendiri..hahaha