Container Icon

Suka Pelangi Saya?

An ApplE a dAy kEep dOctOr AwAy =)

cAtAtAnku ~ sns ~

epal kurangkan lemak badan

peribahasa lama barat 'makan sebiji epal sehari tidak perlu doktor melawati' memang diketahui tetapi kempen 3 epal sehari mampu menyusutkan berat badan sebanyak beberapa paun.

beberapa tahun dahulu, penduduk bandar Wenatchee di Washington, Amerika, susut berat badan mereka bukan kerana diet atau kurang makan tetapi melalui perubahan gaya hidup yang menakjubkan. seorang wanita susut 19 paun lemak badan manakala seorang lelaki susut 35 paun dalam jangka masa sama


Bagaimana ia boleh berlaku?

dengan hanya memakan 3 biji epal Washington Apple sehari di samping program pemakanan dan senaman yang seimbang, mereka mampu melakukannya. program 3 epal sehari diilhamkan Pakar Pemakanan berdaftar, Tammi Flynn. Flynn yang ketika itu pengarah nutrisi sebuah gim di Amerika menemui formula unik ini.

salah seorang pelanggangnya yang tiada hasil daripada program diet malah bertambah lapar disebabkan terpaksa mengurangkan makanan, memakan sebiji epal sebelum waktu makan. hasilnya dia dapat mengurangkan 11/2 paun dalam hanya satu minggu.

Flynn mencuba kaedah sama ke atas pelanggan lain dan menampakkan hasil yang hebat.
program 3 epal sehari satu kaedah yang mudah dan ringkas bagi mengurangkan berat badan.
ini tidak membabitkan diet, malah disuruh memakan sebiji epal sebelum sarapan, makan tengahari dam malam. di samping itu, pengambilan snek berkhasiat sepanjang hari dan senaman berkala membolehkan anda menyaksikan secara langsung penurunan lemak badan anda.


kajian Universiti California mengesahkan peranan epal dalam penyusutan lemak badan. disebabkan epal Washington Apple mengandungi banyak fiber, di antara nya 4-5 gram ia membantu mengurangkan rasa lapar dan bertindak sebagai peningkatan daya susutan lemak.
gula semulajadi dalam epal juga menampung keinginan memakan makanan yang tinggi kandungan gula proses. epal Washington Apple mengandungu Karbohidrat, protein ringkas, buah-buahan dan sayauran dan sedikit kandungan lemak penting.

contahnya
sarapan pagi- telur dadar berkeju dan secawan bubur
makan tengahari - dada ayam salai dengan brokoli kukus dan setengah cawan beras perang
makan malam - salah salmon salai
oleh kerana epal menghimpunkan lebih banyak air di dalalm perut, kita rasa kenyang dalam tempoh yang lama. anda digalakkan mengambil sebiji epal 30minit sebelum sarapan bagi mengurangkan kelaparan. jika mengurangkan berat badan antara azam anda tahun ini, cubalah kaedah semudah 1..2..3 epal Washington Apples setiap hari.
washington Apples kini boleh didapati di pasar raya hyper, pasar raya besar dan kedai runcit

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments: