Container Icon

Suka Pelangi Saya?

Setiap 29 -iii-

Bismillahirrahmanirrahim...

29 Mac 2012 | 6 Jamadil Awal 1433H
Allahummarhamna bil Qur'an. Waj'alhulana imamaw wa nurrow wahudaw wa rohmah. ' Ya ALLAH, rahmatilah aku dengan Al-Quran dan jadikanlah Al.Quran itu untukku sebagai imam, cahaya, petunjuk dan rahmat '....
 الحمد لله

Sementara menanti Maghrib tadi, saya gagahkan juga mengkhatam Quran untuk tahun ni kira-kira 2jam setengah pembacaan. Alhamdulillah, khatam Quran yang pertama untuk untuk tahun ni. Masih berbaki sekali lagi untuk khatam bagi memenuhi salah satu azam tahun ini. Saya perlukan kekuatan hati dari setiap sisi dan saya tahu hanya DIA yang mampu memberi. Moga saya terus mencintai untuk membaca, menghayati dan sematkan dalam diri setiap ayat-ayat ALLAH. Mukjizat yang tiada tandingan, beri ketenangan yang mendamaikan.Doakan saya istiqomah membaca dan mentadabbur kalam Allah ini ya :).

Kebetulan hari ini 29 haribulan, 29 yang ketiga :). 29 yang hanya saya saja yang mengerti apa dan sentiasa saya berdoa agar segalanya jauh dari keburukan melainkan untuk yang baik-baik saja. Yang saya tahu ALLAH sedang ajar saya menjadi sabarkuatkental, tabah dan sentiasa redha untuk tawakkal kepadaNYA. Ya, saya bertawakkal sebulat hati kepadaNYA.

Ustaz Pahrol M.Juoi cakap ;
'Kebaikan itu perlu dibuat berkali-kali'
Orang kata , semakin banyak kau beriman..''Kau akn diuji terus bertubi-tubi..''
Orang kata , semakin banyak kau berbuat baik..''Kau akn terus berdepan dgn masalah..''
Ini semua benar, menjadi org yg baik bukan senang. Sebab itu, ia terus diuji supaya menjadi baik..

JH : September! Tampal di dahi 'InshaAllah, sekejap je lagi.'.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments: