Container Icon

Suka Pelangi Saya?

Saya rindu senyuman sendiri...

~ sns cerita tentang ~
Assalamua'laikum wbt

*Rajin Cik SNS kemas kini blog ya?* sigh!
Kali ni tak memberi apa-apa manfaat pun. Jadi tak perlu membacanya.

Memetik sedikit bait-bait lirik lagu Tommy Page (A shoulder to cry on) ;

Life is full of lots of up and downs,
And the distance feels further when you're headed for the ground,
And there is nothing more painful than to let you're feelings take
you down,
It's so hard to know the way you feel inside,

When there's many thoughts and feelings that you hide.

Everyone needs a shoulder to cry on

Everyone needs a friend to rely on


Sometimes I really need someone to talk to, but pathetically I've none :(. Kebelakangan ini, inbox FB agak penuh dengan catatan sahabat-sahabat yang mohon kata-kata semangat dan kata-kata ransangan. Saya mengambil masa untuk menyusun kata-kata membalas setiap satunya sebab saya sendiri pun bukan orang yang paling sesuai untuk berikan semangat. Saya sendiri kadang-kadang terumbang ambing hatinya.

Jadi, saya selalu kena sematkan di hati, tampal perkataan ini kuat-kuat di dahi 'La Tahzan, innallaha ma'ana'. Allah sentiasa mahu berikan saya sesuatu yang terbaik. Saya nak berkongsi cerita dengan seseorang tapi dalam pada masa yang sama, saya sendiri tak tahu nak meluahkan bagaimana. Sampaikan saja pada Allah dan mudah-mudahan bolakan hati ini sentiasa ditetapkan hatinya ke jalan Allah.

Bagi yang dari dulu mengikuti blog saya, tentu tau lagu ni. Saya selalu kongsikan bila hati saya terumbang ambing begini. Saya selalu dengar lagu ni dulu sejak zaman kolej :).


Oh Tuhan Yang Maha Penyayang
Leraikanlah aku dari keluh kesah
Yang membelenggu jiwa dan fikiran
Ditambah dengan hasutan syaitan

Hm, saya cuma manusia biasa yang adakala akan rasa sedikit duka. Janganlah melihat saya sangat tenang orangnya :). Saya juga perlukan teman untuk melepaskan sedikit lelah di hati.

Dulu, penat macam mana pun saya pandai juga senyum

Sekarang saya rindu nak senyum

Jomlah =)

“Jangan kamu berputus asa daripada pertolongan Allah, sesungguhnya tidak berputus asa daripada rahmat (atau pertolongan) Allah melainkan orang-orang kafir” (Surah Yusuf: Ayat 87).

Jantung Hatiku : H O M E S I C K tiada kapsul ubat.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

2 comments:

Dr.F said...

lirikan senyuman yang termanis buat insan yang manis budi pekerti =).
Moga Allah tenangkan hatimu, jernihkan perasaan gusarmu, terangi jiwamu dengan seindah-indah bunga yang mewangi =).

SNS said...

Assalamua'laikum Dr :).
Moga dalam sihat dan bahagia.
Terima kasih dan didoakan agar hari-hari Dr penuh dengan kebaikan dan keceriaan :).
Sangat berbesar hati menerima kunjungan Dr, saya cuma seorang yang sangat biasa-biasa yang punya banyak kelemahan sini sana. Moga Dr tabah lalui liku-liku kehidupan.