Container Icon

Suka Pelangi Saya?

Diari baru.. Cerita baru?

~ sns cerita tentang ~
Assalamua'laikum wbt

Hari ni 26 Nov, tarikh yang saya ingat hari jadi Dr.Siti. Rupanya, saya tersilap kiraan :P. Terlajak 3hari pula, jadi untuk muqadimmah entry kali ni saya ingin mengucapkan Happy Belated Birthday K.Siti. (nak juga tulis 26 haribulan ni). Moga Allah membalas segala jasa baik akak sepanjang saya di bumi asing ini.

Kek Coklat Kukus Keju Koktel :).
Saya tak tau kegemaran akak :( T_T.
Saya harap akak sukakanya.
To My Sister,
For happy times shared through the months,
For love, the laughter and cheers,
For the special things only you can do,
I Thank you :).
I love you lillahi ta'ala <3
__________________________________________________________

1 Muharram datang lagi,
Berakhir lagi 355 hari,.
Renungi dan selami hati,
Apakah azam sudah dituruti?

1433H kini,
Hijrahlah diri,
Mengharap kasih suci,
Mengapai redha Illahi..

Berkatilah kami,
Terangilah jiwa ini,
Suluhi jalan kami,
Kuatkan hati kami...

Usai Maghrib tadi dengan bacaan doa awal tahun, maka bermulalah pertukaran diari baru. Diari lama yang begitu banyak tompok-tompok hodoh, harus diperhias dengan indah untuk diari baru ni. Azam baru? Sudahi azam yang lama. Azam lama? Untuk mempunyai azam yang baru. Ehe, bagaikan roda saja ayat-ayatnya. Alhamdulillah, tinggal 1 saja azam lalu belum tertunai. Perlu carry forward ke 1433H lah jawabnya :P. Bila saya renung kembali, saya sekarang adalah apa yang saya angankan 5 tahun lalu. Ya, 5 tahun lalu. Setiap tahun bahkan hampir setiap hari saya punya angan-angan dan azam yang baru malah saya akan berusaha untuk laksanakan satu-satunya. Allah hadiahkan bila tiba dan sampai waktunya dengan kaedah yang kadang kala tak disangka-sangka. Subhanallah, begitu kasih dan sayangnya Allah pada hambaNYA. Malu kalau tidak bersyukur dengan nikmatNYA.

Salam Muharram 1433H :). Menjangkau usia 25 untuk perkiraan Hijrah, moga sentiasa dilindungi diri dari hasutan syaitan! Moga menjadi hamba yang taat dan lebih baik setiap hari, moga menjadi anak yang sentiasa menyayangi kedua orang tua dan orang-orang yang lebih usia, moga menjadi adik yang terbaik dan makcik yang penyayang serta moga tercapai untuk menjadi isteri yang solehah. Moga kembali ber'hijrah' ke tanah air! "Andai rasa diri lemah di perjalanan hijrahmu. Sendirian tanpa mampu, mohonlah pada Tuhanmu"......

Cerita baru? Kita tunggu dululah :).

Nota : Hm, terasa ingin berkongsi pengisian Daurah Dakwah Fardhiyyah tempoh hari. Untuk entry berikutnya barangkali :).

Jantung Hatiku : Moga ALLAH perkenankan hajat-hajat yang disimpan rapi di lubuk hati dan disampaikan melalui setiap titipan doaku. Ameen

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments: