Container Icon

Suka Pelangi Saya?

Salam Aidil Adha 1432H

~ sns cerita tentang ~

Masa wukuf 1432H / 2011. Waktu afdal berdoa, inshaAllah.
Malaysia : Sabtu , 5 Nov , 8.30pm - 11 pm.
UK : Sabtu, 5 Nov, 12.30pm - 3 pm
Mohon doa yang baik-baik untuk saya ya. Dan selamat berpuasa sunat :).

Baru sudah telefon mak bertanya itu ini persiapan raya mereka. Semua da ada di kampung sejak awal pagi lagi kecuali kakak yang akan tiba lewat malam nanti. Kak La beraya di Madinah tahun ni, dan saya untuk kali kedua beraya di perantauan (tahun lepas di Kemboja). Perasaan sekarang masih kool je lah, takdalah emosi sangat. Jujurnya langsung takda 'ruh' raya tu, selalunya selain menyibukkan diri bermanja dengan mak di dapur dan di bilik sambil menggosok semua baju-baju raya setiap ahli keluarga, rutin raya saya tak banyak beza dengan hari biasa. Tapi takpalah, pengalaman ini sangat tak ternilai harganya. Dalam berborak tadi, sempat juga saya mohon agar mak mendoakan saya. Kali ni benar-benar nekad untuk menggapainya, moga termakbul doa mak buat anak manjanya ni.

Oh ya, tahun ni tak merasa nak berpuasa di Hari Arafah seperti tahun lalu (puasa di Kemboja dalam keadaan cuaca yang sangat panas sambil berjalan di Angkor Wat). Tapi hati tetap mahu mendapat ganjaran yang telah Allah tetapkan itu. Baca saja di bawah. Buat wanita-wanita yang uzur syari'e tetapi masih mahu mendapat kelebihannya, perbanyakkanlah berzikir, berdoa dan pohon keampunan daripada Allah SWT. Moga Allah merahmati kita semua.


Akhirnya, Selamat Hari Raya AidilAdha buat seluruh kaum keluarga, sahabat handai dan pembaca blog yang setia. Maaf zahir batin :). Bertakbir yuk!
Doakan yang baik-baik untuk saya ye, dan inshaAllah saya juga akan mendoakan untuk kalian semua. Moga Allah merahmati dan memberkati semua.



Jantung Hatiku : Moga mampu menjadi tetamu ALLAH....

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments: