Container Icon

Suka Pelangi Saya?

kehilangan

~ sns cerita tentang ~
Assalamua'laikum wbt

Pertama Jumaat di pagi Ramadhan 1432H. Pagi yang sayu, berita pemergian ibu kepada seorang sahabat sangat meruntun hati saya akibat kanser darah. Lebih menyedihkan, saya sendiri tak tau ibunya sakit. Sedih kerana kurangnya prihatin saya terhadap dia, jujurnya sebulan dua ni saya kurang bertanya khabar tentangnya. Menurut sumber, ibunya baru sebulan sakit dan di pagi Saiyidul Ayyam ni ALLAH panggil menghadapNYA. T__T. YA ALLAH, moga rohnya dicucuri Rahmat dan Rahim dariMU. Saya sangat sensitif berkaitan soal ini, kehilangan insan tersayang sangat-sangat menyentuh hati saya :((. Empati, saya sendiri pernah kehilangan abang yang tersayang dan saya takut untuk menghadapi kehilangan-kehilangan seperti ini. Tapi semuanya Qada' dan Qadar ALLAH, kita sebagai manusia perlu dan harus mengawal emosi serta menerima segala ketentuan ALLAH dengan hati yang terbuka.

Buat Adik Syifaa, akak tak tau nak cakap atau nak menulis apa-apa cuma akak doakan adik diberikan kekuatan hati,fizikal dan emosi untuk menerima segala yang telah tertulis olehNYA.
"Aku takjub dengan perihal orang yang beriman. Semuanya ada kebaikan. Tidak ada suatu kebaikan pun kecuali ianya untuk orang yang beriman. Apabila diberikan sesuatu nikmat, dia akan bersyukur. Maka itu baik baginya. Apabila diuji dengan suatu ujian, dia akan bersabar.. Maka itu juga baik baginya." Hadith ini diriwayatkan oleh Imam Muslim.

Al-Fatihah buat bondamu! Salam Takziah....

Nota : Semua orang takut kehilangan, hargailah apa yang kita ada.....


Jantung Hatiku : Teringat arwah abang. Al-Fatihah buat dia!

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments: