Container Icon

Suka Pelangi Saya?

selasa terakhir

~ sns cerita tentang ~
Assalamua'alaikum..

Sejak 2,3 minggu lepas terjadi sesuatu baik yang 'pelik' dalam hidup saya. Bila diamati, mungkin secara kebetulan tapi benarkah suara hati bisa didengari? Setiap yang terlintas di fikiran dan desisan suara di hati saya tentang seseorang, pasti mereka muncul di 'hadapan' saya.Malah, saya impikan sesuatu, alhamdulillah saya perolehinya juga. MasyaAllah, hebat sungguh rencana dan aturan Allah bukan? Haruskah saya mengalah hanya kerana saya diuji DIA? Tidak, saya takboleh. Saya mampu terus tersenyum untuk terus bernafas di bumi Allah ini. Senyuman itu sepertiga keceriaan dan kegembiraan di wajah, selebihnya hanya hati yang mampu memberi pelbagai bentuk jawapan.Maka, saya tetap memilih untuk terus senyum walau apapun terjadi. Setiap kesedihan pasti ada lorong-lorong kegembiraan yang mampu mengukir senyuman.

Alhamdulillah, di terakhir Selasa ni passport dan urusan universiti saya selesai secara rasminya =). Sedikit 'bebanan' dan keresahan terhapus, cuma menunggu jawapan yang saya harap positif. Tapi, saya harus plan sesuatu sebagai back up . Saya hanya mahu tinggal di Malaysia saja, hentikan spekulasi yang saya mahu pergi jauh dari sini ok? Hurm, dalam keadaan sekarang saya perlu disamping keluarga saja. Abaikan sajalah, saya malas nak manaip panjang. Saya harap terakhir Selasa saya ni, memberi keindahan dan kemeriahan menanti pertama Selasa hadapan =). Tak perlu paham sekarang, kalian akan mengerti segalanya di Selasa hadapan jam 7.35pagi insyaAllah =). Saya mahu menikmati seminggu saya yang terakhir ni dengan penuh ketenangan dan kedamaian.

shawl ni pemberian Ana

Haa, buat AnaFarzana aka Lalingku. Shawl tu sangat cantik, terima kasih sangat-sangat atas hadiah tu =). Kalau kamu nak tau, beberapa hari sebelum kita tau kamu kasi shawl ni memang kita tengah mencari shawl yang baru.Tapi, dapat pulak hadiah mengejut dari kamu. Kamu salah satu antara bisikan hati yang Allah nak tunjukkan pada kita. Terima kasih banyak ya. Kita rindu sangat dan sayang sangat kamu. Tak sabar nak jumpa kamu, n i promise to wear this shawl when we meet one day k ♥ ♥ ♥ . You know how much i u laling...
Bisikan hati yang lain, biarlah menjadi rahsia di hati saya saja, yang penting ia benar-benar terjadi dalam hidup saya! Terima kasih Allah.

Nota : Seminggu lagi, andai masih bernafas di bumiNYA saya sudah bertambah seangka lagi =). Kenapalah asyik nak makan makanan bermanis ni? Donut dan aiskrim buat saya lapar je... Muka pula sudah sebOolat donut ni.

p/s : semalam tidur berdepankan sang rembulan yang tersenyum, penuh pancaran tepat =)

Jantung Hatiku : Selama penantian, diuji pelbagai rasa hati. Moga penantian seterusnya dikuatkan hati dan istiqomah akur qada' dan qadar NYA.








  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

3 comments:

♥ Teacher Nonoi ♥ said...

Alhamdulillah..
Best kan bila dapat hadiah dari kawan karib.. (^_^)
Sangat seronok..

Indahnya rasa ada kawan-kawan yang baik hati disekeliling kita kan.. Sedih macam manapun.. bila ada kawan2 rasa mcm.. seronok je..

Bagi akak, macam tu lah!

khilkhir said...

just drop by to say that i'm with u even nothing i can give u...

I'm Seri said...

Salam adik Wana...

Hadiah~nilainya bukan pada berapa harga tapi pada ertinya. Betul tak? Semoga persahabatan berkekalan.


~Semoga ayah lekas sembuh.

~Semoga Wana dipermudahkan urusan.