Container Icon

Suka Pelangi Saya?

Hilang arah

cAtAtAnku ~ sns ~
Assalamualaikum wbt..

Alhamdulillah, baru sejam balik dari kolej untuk re-exam for general paper. Overall, susah sangat dan dan malas nak fikir tapi boleh la menjawab. Soalan yang pasti bukan dari buku tapi kalau nak jawab perlu buat craniotomy+keluarkan otak+perah-perah otak=dapat jawapan ! Rasanya saraf-saraf otak pon langsung tak berfungsi dengan bagus pon tadi. Em, kan dah melalut berlebih ni.Abaikan membaca entry yang tak berkualiti ni.

Tadi, lepas habis je exam.Terlepas bas metro 12 yang nak ke Kl Sentral dan alhamdulillah bas Rapid U85 sampai sejurus saya sampai ke bus stop. Tanpa berfikir, terus naik.Bas ni boleh ke Kl Sentral dan MV. Saya nak pulang ke Kajang, maka perlu naik bas dari kolej-KL Sentral / MV untuk meneruskan perjalanan ke Kajang dengan KTM komuter. Nak dijadikan cerita, naik je bas bayar tambang RM2 kemudian saya terfikir untuk turun ke MV. Saya pon tanya pakcik driver : ke MV sama je kan harga? .Padahal rapid U memang standard pon harganya. Lepas bayar saya ambil kerusi yang agak belakang dan saya berfikir nak turun mana : KL Sentral atau MV. Lama saya fikir tau dan sebab terlalu lama berfikir, saya ambil keputusan bila ada penumpang lain yang menekan loceng di MV maka saya pon turunlah di MV jika sebaliknya makanya perjalanan saya akan ke KL Sentral lah. Tapi sebenarnya ambil di komuter di MV lebih mudah dan lebih dekat cuma saya selalu naik Metro 12 masa di kolej dulu [Metro 12 tak pergi ke MV]. Tu lah yang tiba-tiba jadi kalut sangat-sangat. Dan tettttt loceng bunyi di MV makanya kaki saya pon turun jugalah di MV. Tapi sebenarnya saya memang dah rancang 3/4 hari lepas nak ke MV juga sebab nak beli sedikit barang untuk memasak.

==========================================================

Sepanjang 2 minggu Ramadhan ni, hampir setiap hari saya masak di rumah. Kadang masak ikan bilis masak bodo [sebab guna sos dan kicap je] , Sheppard pie , semalam buat capati , cempedak goreng dan hari ni rasa nak buat pappia [popia+karipap= kulit popia dan isi karipap dan dibungkus ala-ala popia. Kalau nak buat segi 3 tukar saja namanya ke samosa]. Dan buat pertama kalinya harini K.La masak ayam dan daging bakar setelah lama tak buat masakan yang hebat untuk saya ;p. Sejak balik M'sia ni, belum lagi K.La masak dan hari ni yang pertamanya.Jangan salah paham pula, ni buktinya impian saya telah tercapai untuk masak pelbagai makanan untuk K.La.Rindu tau nanti raya ke-4 K.La dah nak pulang ke Saudi.Tapi masakan K.La superb tau..ehe =)
Ramadhan telah sampai separuh purnamanya.Alhamdulillah, saya dah masuk surah Al-Haj. Moga sempat untuk khatam di penghujung Ramadhan ni sebab sangat senggang waktu saya sejak habis belajar ni.Dan saya akan bermarathon untuk habiskan ia walau apa pun jadi.

Nota 1 : Penat otak belum habis, masih dalam keadaan kurang waras ni setelah menjawab 100 soalan general perubatan.

Nota 2 : Esok baru nak
shopping baju. Ada 2pasang kain nak dijahit memang pasti tak sempat untuk raya pon.Buat pakai ke tempat kerja nanti =)

Nota 3 : Nak tengok Saujanalah Ahad ni di Ampang Point, lama betul tak jumpa mereka ;p


K.La masak

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

2 comments:

Anonymous said...

1. smoge berjaye dgn cemerlang ye Kak Wana ..

2. nk shopping baju nk kerja ye? mcm Kak Sarah. =D slmt shopping juge!

3. nmpk sedap lah ayam2 itew. =D

4. chaiyok2 habiskan 30 juzuk Al-Quran. =D

SNS said...

Arina ...

1) Terima kasih =)

2) Alhamdulillah..dapat apa yang diidamkan.. =)

3) Memang sedap pon ;p

4) InsyaAllah, berusaha sebelum bercuti ni