Container Icon

Suka Pelangi Saya?

Perjalanan ini...

Assalamua'laikum wbt

Ku menatap langit dari jendela di celah awan bima suria,
Kumerasakan Mu, rasa kasih yang lindungiku.
Bahagia yang sempurna perlukan lagi sikit masa...
Kuluah rasa sebelum ku terlena,
Pada impianku, dugaan ini hampir aku atasi,
Di sebalik menanti, bahagia mengiringi sinar ini....


ALLAHu ghayatuna - ALLAH Matlamat kami
Ar-Rasul qudwatuna - Ar-Rasul contoh kami
Al-Qur’an dusturuna - Al-Quran panduan kami
Al-jihad sabiluna - Al-jihad jalan kami

Kurang dari 10 hari menjelang Ramadhan, juga kali pertama berjauhan Benua dengan keluarga untuk menyambut bulan mulia. Moga hati tabah (ayat homesick :p) Entah kenapa saya membaca-baca semula 'isi penting' perbincangan lalu dan pada ayat " saling percaya dan terima seikhlasnya ", beri keyakinan dalam hati. Bukankah yang paling sukar untuk dikawal, akan makin diuji ALLAH? Balik kepada 4 rangkap kata di atas, inshaALLAH susun atur ALLAH sangat cantik bilamana sandaran hanya untuk perolehi keredhaan DIA. 

Saya tak tergesa-gesa dan tidak ragu-ragu kerana durasi yang telah ALLAH aturkan kepada saya adalah untuk persiapan yang sebaiknya sebelum benar-benar menggalas amanah yang berat itu. Baiki hubungan cinta dengan ALLAH sehabis mungkin dan itu antara ibrahnya. Dan moga ALLAH redha.
Nilai kesudian seorang lelaki untuk memperisterikan kita lebih besar nilainya dari meletakkan nilai mahar yang tinggi. Yang lebih penting kehidupan selepas perkahwinan, perKEMASkan diri dulu untuk sama-sama 'tarik' suami ke jalan Syurga dan jangan risau tentang jodoh :)

JH : "Ya Allah permudahkanlah urusan ini. Jauhkanlah kami dari segala kejahatan syaitan, nafsu dan sifat2 mazmumah. Perbaikilah iman dan akhlak kami. Bimbinglah kami menuju ikatan yang Engkau redhai, ameen..."

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments: