Container Icon

Suka Pelangi Saya?

Setiap 29 -ii-

~ sns cerita tentang ~
Assalamua'laikum wbt

Entri ini didraft seminggu yang lalu, sejak hati saya terlalu berceramuk dengan pelbagai perasaan yang melanda.
Harini,
29 yang kedua .
Ada 2 yang istimewa
Pertama : 4 tahun sekali sahaja.
Kedua : Tarikh keramat saya :)
Istimewa
Sungguh istimewa,
Di sebalik yang istimewa
Tercalit gusar di jiwa
Terasa masih banyak belum bersedia


Ini impian, terbang tinggi menikmati pelangi bersama yang tercinta.
Tingginya impian setinggi belon udara menujah ke langit.
Moga Allah izin...
Kita nikmati pelangi yang indah selepas hujan yang mendugakan hati-hati kita.
Lihat di luar, ada belon terbang ke udara....
Ya, saya pasti akan terbang ke atas juga. Kita bersama...

Normal ke berperasaan begini?

Mampu ke jadi yang terbaik untuk 'dia' kerana DIA. Boleh ke jadi suri hati yang rajin dan tukang masak yang sedap dan mengeyangkan untuk dia, dapat ke jadi tauladan kepada anak-anak nanti (khatam Quran setahun sekali pun jenuh, jadi imam pun kadang-kadang tak yakin). Akhlak dan peribadi pun masih compang-camping lagi. Jauh sangat perjalanan tu tapi dari sekarang PERLU mulakan persediaan tak kiralah bila tarikh keramat tu tiba tapi HARUS bersedia mental, fizikal, spiritual, emosi, intelektual. Kahwin bukan sekadar seronok-seronok tapi bergembira + bertanggungjawab + komitmen bersama-sama untuk ke Syurga. Matlamat utama dan terakhir adalah SyurgaNya.

Saya sedang berusaha bukan kerana dia tapi kerana DIA. Saya mula takut dengan persediaan diri sendiri yang rompong sini sana. Terfikir, normal atau abnormal perasaan begini. Persediaan secara holistik itu masih jauh, lebih jauh jarak antara saya dan dia tapi sentiasa memohon bantuan DIA. Adakala perasaan rindu juga membuak-buak walau makin kurang berbicara tapi bercambah-cambah rasa cinta. Moga jauh dari hasutan Syaitan.


Musim bunga yang lalu...
Hanya coretan di angin lalu...
Tapi kini, untuk yang dirindu :)

Nota : Akan berjaulah hujung minggu ni.......Ke arah Utara :)

JH : R[i]N[d]u *batuk*. Moga niat sentiasa dikemas kini hanya kerana DIA.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments: