Container Icon

Suka Pelangi Saya?

Kerana speghetti, ada hati yang disakiti

~ sns cerita tentang ~
Assalamu'alaikum wbt

Belum habis bercerita pasal speghetti lagi. Resepinya nanti-nantilah.Hmph, beberapa hari ni saya puas berfikir. Entry speghetti yang lepas mengundang gelora di hati-hati insan yang akrab dengan saya. Bagi saya sekadar cerita basi-basi untuk dikongsi bersama bukan menjemput rasa kurang senang pada mana-mana hati. :(.
Dengan tulus rendah hati, saya memohon maaf pada yang terasa dengan saya.

Bersaudara ibarat tubuh manusia
Satu anggota terasa sakit
Sakitlah seluruh anggotanya

Bila mana kita rasa kita rela melepaskan sesuatu, tetapi pada masa yang sama kita masih merasa sedikit cemburu ke atasnya, maka 'bedahlah' hati untuk melihat sejauh mana kelapangan dada dan jiwa kita terhadapnya. Allahu'alam.

Apa yang dapat saya simpulkan :
- Jangan melulu mentafsir apa yang kabur selagi mana yang benar masih belum dinyatakan.
- Allah uji sejauh mana ukhuwwah fillah itu samada secara zahirnya saja atau benar-benar dari hati.
- Amat sukar menjaga seketul daging yakni HATI.



Jantung Hatiku : Sekali KEPERCAYAAN hilang, amat payah untuk ditemui lagi....

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments: