Container Icon

Suka Pelangi Saya?

Alangkah indah dan bahagianya punya anak

~ sns cerita tentang ~
Assalamua'laikum wbt

"Absence makes the heart grow fonder"
means that the time you spend away from one you love makes you love that person even more
(bila berjauhan, cinta & kasih sayang akan makin bercambah)

=) sematkan insan-insan yang tersayang di hati.
Senyum juga mampu meredakan hati yang mabuk rindu =)

Bila berjauhan, mungkin baru kita akan sedar tahap kasih sayang kita terhadap sesuatu tu. Saya bukan seorang yang mudah mengekspresikan kata-kata manis ; amat sukar meluahkan ungkapan 'sayang' tu untuk yang berhak. Tetapi saya lebih suka secara penulisan :). Tanyalah kepada mak saya, amat payah untuk saya lafazkan kata-kata cinta untuk dia. Bagi saya, untuk melafazkan ungkapan itu perlu terkesan di hati insan-insan yang saya sayang. Biar sekali tetapi sampai ke hati mereka, bukan berkali-kali tetapi bagai sekadar ungkapan biasa yang langsung tak tersentuh di hati penerima. Apa yang disampaikan dari hati insyaALLAH akan sampai ke hati. Itu matlamat dan harapan saya bila saya bercakap.
Saya ni insan yang serba kekurangan, sukar meluahkan secara pertuturan :(. Tapi hati saya penuh cinta :) Siti sayang mak!
Hm, saya rindu sangat kat keluarga di Malaysia. Bila rindu mulalah tatap wajah kesayangan hamba di lappy. Dibelek satu persatu gambar berulang. Saya melihat pekembangan mereka dari kejauhan. Hati kena kuatlah, walaupun selalu terumbang ambing. Alangkah indah dan bahagianya punya anak! Anak akan selalu merindu mak abahnya.

Hm, kalau nak dihitung dan dicerita soal rindu sampai bila pun tak habis. Cuma saya nak dedikasikan ucapan yang sangat kelewatan untuk 'Princess I' saya.Selamat Ulangtahun Kelahiran ke 4 buat Zara Danisha Aiza. Anak saudara pertama saya yang makin membesar dengan bijaksana. Hari ni 17.10.2011 merupakan hari pertama dia ke Sekolah Tahfiz. Moga jadi muslimah solehah yang menyejukkan hati umi dan papa yer. Jadi kakak yang penyayang dan terbaik untuk adik-adik, sentiasa dengar cakap semua orang. Ucu sayang kakak sangat-sangat. Ucu lihat kakak membesar dari kejauhan di sini tapi inshaALLAH, sentiasa Ucu doakan yang terbaik untuk kakak. Katanya mahu jadi doktor, mudah-mudahan menjadi doktor hafizah yang mampu menghafal Al-Quran dan dalami maknanya. Ucu sayang kakak.

Kakak ceria di hari pertama ke Sekolah Tahfiz nya :)

Adik comel nak pergi jemput Kakak dari Sekolah Tahfiz

Bila melihat tumbesaran anak-anak saudara, kadang-kadang terasa teringin sangat nak punya anak. Ehem, ayah kepada bakal anak-anak saya, cepatlah cari isterimu ini :P. Abaikan, tak mudah untuk membesarkan anak-anak, tambah di zaman yang semakin maju kini. Saya kena jadi seorang anak yang terbaik untuk mak dan abah agar anak-anak saya nanti punya sifat soleh dan solehah inshaALLAH.
Moga bila besar nanti, kakak dan adik-adik baca apa yang Ucu tuliskan di blog ni :)
2008

2009
2010 : Banyak masa saya bersama dia!

Solat bersama!

Di sebalik telekung ketika di masjid

Belajar solat di usia 2 tahun

bestfriend enemy :P

sehari sebelum berangkat ke UK.
Apa persamaan kami? hehe

2011 : Ramadhan lalu, dia pakai shawl saya, saya pakai tudung dia :P


kredit : gambar HMetro

Ralat rasa hati bila membaca berita-berita yang sadis tentang pembunuhan bayi di Malaysia. Watak pembunuh yang berbeza tetapi kesnya sama. Buang di situ sana dan campak merata-rata, bangkitlah wahai manusia di tanah airku, sesungguhnya fitnah dan balanya bukan sahaja akan jatuh kepada pembuat dosa malah akan terpalit kepada semua umat Islam sama ada mereka terlibat atau tidak. Dan fitnah dan azab ini akan hanya diangkat setelah umat Islam berusaha mengembalikan keadaan mereka dan dunia kembali menyembah Allah SWT. Allahu'alam. Anak-anak yang lahir dari benih kita bukan untuk dibuat sesuka hati tetapi hasil dari tiupan cinta yang digodai oleh Syaitan namun, sekali berbuat kesilapan kembalilah bertaubat dengan membela nasib anak-anakmu! Mereka tidak bersalah, kembalilah bertaubat.
Anak itu rezeki, anak itu bakal penyelamat kita di akhirat dan anak itu peneman kita di dunia. Allahu'alam

P/S : Terkenang waktu bersama puteri-puteri comel tu ; mandi, susukan, bermain, bergaduh dan berebut-rebut Opah. Maklumlah Si Bongsu vs anak-anak saudara. Moga keluarga di Malaysia sentiasa dalam kasih sayang ALLAH.

Nota 1 : We don't know what we've got until we LOSE it, but it's true that we don't know what we've been MISSING until it arrives. Don't ever get tired of WAITING but keep on putting efforts, du'as and tawakkaltu 'alallah. Saya sedang merindu!

Nota 2 : Saya merasa sedikit cemburu.... Kenapa?

Nota 3 : Entry berikut ' Kerana Speghetti, saya jatuh hati '

Jantung Hatiku : Jom belajar ilmu rumah tangga. huuuuu :P

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS