Container Icon

Suka Pelangi Saya?

Setahun Sayangku

~ sns cerita tentang ~

Assalamua'laikum dunia...
Hari ni pada 14.7.2010
Hari pertama saya menjerit, bernafas dan melihat dunia...
Semua gembira dengan kelahiran saya....
Ucu saya curi-curi ambil gambar saya selepas 2 jam saya dilahirkan sebab doktor cuma benarkan melawat selama 1 minit je. (Waktu melawat pesakit dah tamat).
Wanginya saya waktu ni.
Hari kedua saya.
Hobi saya selain menjerit dan menangis, mestilah tidur!
Comel sangatlah saya ni :)
Hari itu, ucu sayalah yang salinkan pampers saya.
Kesian, opah marahkan ucu sebab saya kesejukan (mestilah saya menjerit-jeritkan?)
Belahan bibir dengan lenyekan kurma dan air zam-zam!
Manislah jari Ucu ni :).

Dari Asma binti Abi Bakar Ash-Shiddiq ketika ia sedang mengandung Abdullah bin Az-Zubair di Makkah, ia berkata, "Aku keluar dalam keadaan hamil menuju kota Madinah. Dalam perjalanan aku singggah di Quba dan di sana aku melahirkan. Kemudian aku mendatangi Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wa sallam dan meletakkan anakku di pangkuan beliau. Beliau meminta kurma lalu mengunyahnya dan meludahkannya ke mulut bayi itu, maka yang pertama kali masuk ke kerongkongannya adalah ludah Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wa sallam. Setelah itu beliau mentahniknya dengan kurma dan mendo’akan barakah baginya. Lalu Allah memberikan barakah kepadanya (bayi tersebut).” [Dikeluarkan oleh Al-Bukhari (5469 Fathul Bari), Muslim (2146, 2148 Nawawi), Ahmad (6247) dan At-Tirmidzi (3826)]
Sama tak?
Ucu suka buli saya T_T
Kata dia, dia suka dengar saya menangis :)
Ucu ni sibuk sangat orangnya
Yang ni pula beberapa hari sebelum dia berangkat ke Kemboja.
Hobi saya macam Umi sayalah :P.
Detik-detik sebelum saya dibotakkan :).
Saya berusia 5 bulan,
Minggu terakhir Ucu di Malaysia sebelum terbang ke UK.
3 bulan selepas Ucu di UK.
Rindulah.
Ucu melihat saya membesar dari alam maya saja!
Ni kakak saya yang tercinta, walaupun dia selalu buli saya.
Ucu selalu pesan kat kakak supaya jangan buli saya.
Saya ni cucu Opah.
Tak boleh berenggang dengan Opah.
Sayang Opah.
Gantikan Ucu yang manja dengan Opah.
Muka saya pun nak iras-iras Opah kan?
Macam Princess tak saya?
Baju bulu-bulu ni, Ucu belikan di Kemboja.
Nilah keluarga saya ; Umi, papa, kakak dan saya!
Tara,
Ucu nyanyikan lagu Happy Birthday tadi.
Untuk saya dan kakak...
Ucu pakai tudung, saya dan kakak pun nak pakai tudung.
Lagi 2 minggu insyaALLAH saya akan bertemu Ucu saya!
Ucu, nak PAKSU :P

Hampir 7 bulan saya tak bertemu dengan dia, walau apa pun dia sentiasa di hati :D. Selamat Hari Lahir yang pertama buat anak saudara saya 'Zara Qaisah Nyla'. Hm, moga jadi anak solehah, penawar dan penyejuk hati keluarga! Oh, tak terungkap rindu di hati!. Nanti dah pandai baca, boleh la baca ucapan daripada Ucu ni :).

Salam Sayang dari London buat Sayangku........

Oh ya nilah video Ucu kena marah :
Di FB = video

Nota : Ada button LIKE di setiap entry....Baru letak :D

Jantung Hatiku : Will update soon!

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments: