Container Icon

Suka Pelangi Saya?

[-.-]

~ sns cerita tentang ~
Assalamua'laikum wbt

'Menjaga hubungan diri dengan ALLAH, insyaALLAH hubungan kita sesama manusia akan dimudahkan ALLAH'.

Taknak menaip tapi saya mahu menaip.....hurmp!

Pernah juga saya rasa kecewa dengan sikap-sikap manusia, teman rapat khususnya (bahkan sekarang juga ada sedikit ralat). Refleks semulajadi sebagai manusia, tentu sajalah mencari salah orang kan? Jarang sungguh menunding masalah berpunca dari diri sendiri. Entah mengapa, lewat malam semalam tak semena usai solat Maghrib dan Isya', ketika sedang membaca Surah Al-Khafi, saya berhenti di ayat 32. Menutup dan terus bersiap untuk tidur. Sungguh, saya rasa jauh dengan ALLAH. Saya terasa tak mampu fokus dengan bacaan saya lalu saya putuskan untuk berhenti membaca. Saya malu, saya bersalah pada ALLAH. Segala nikmat suka, duka, tangis, tawa harus disertakan dengan kesyukuran. Tapi saya sentiasa lupa, alpa dan leka dengan semuanya. Akhirnya, saya rasa jiwa saya kosong :(.Seburuk-buruk musibah, bilamana tak mampu merasa dosa sendiri sebagai dosa. Nauzubillah min zalik. Mohon dijauhkan dari perasaan itu, mohon ALLAH beri Taufik-NYA. Saya takut lebih menjauhi DIA.

Saya kurang mahir mengeksperessikan perasaan saya, diam saya tanda marah. Diam saya tanda berkecil hati, diam saya tanda rajuk hati. Bagi saya itu tanda protes untuk saya bermuhasabah diri tapi sejauh mana saya termuhasabah? Sedangkan saya bisu tanpa beri sebarang jawapan.Dan saya sendiri seorang yang sangat sensitif melalui kata-kata mahupun perbuatan. Ya, anggap sajalah saya sedang merajuk.
Saya seorang yang perahsia, bukan mudah untuk saya berkongsi cerita. Dan tidak semua cerita mampu untuk dikongsi bersama. Hm, kesimpulannya di sini. Saya perlu perbaiki hubungan saya dengan ALLAH dan mudah-mudahan hubungan saya sesama manusia akan baik seadanya.
Dan mudah-mudahan HATI saya tak kosong......T_T
Saya mohon maaf kepada semua yang saya pernah sakiti secara sengaja mahupun tanpa sedar.

Nota : Dalam proses mengenali peribadi sendiri yang sangat kompleks ni...haish.

Jantung hatiku : Salam Nisfu Sya'ban dari Tanah Permaisuri...Salam Ramadhan, insyaALLAH dari bumi Malaysia :)

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments: