Container Icon

Suka Pelangi Saya?

m a s a

~ sns cerita tentang ~
Assalamua'laikum wbt

Jam sudah pukul 10.00 malam (6am-Malaysia), usai Maghrib dan mengaji tadi saya bersandar di atas katil dengan telekung sekali sebab nak tunggu Isya' yang lagi 1 jam (7.02pm) dan sekali lagi saya tertidur depan lappy :P. Kali ni, dah kali ke berapa tah dalam seminggu ni. Penat =_=". Masuk Isya', terus solat dan saya sambung tidur hingga jam 8.45pm. Saya belum makan, lauk hari ni ringkas saje saya masak (ayam goreng, ikan masak sambal dan tumis sawi bersama lauk serba kuning malam semalam : ayam masak lemak dan puding jagung).Tapi, jam 9pm naik ke dapur tak terasa nak makan dan terus kemas dapur dan turun semula. Penat mengatasi perut yang tak terisi tapi sekarang susah pula lelapkan mata lantas jari jemari menari berirama bersahaja.

Hm, takda apa yang nak dikongsi pun tapi secara kasarnya saya nak cerita kegiatan harian sayalah. Bangun pagi generalnya sekitar 6.30am (sekarang makin kena awal, Syuru' jam 7.30am), mandi dan mulakan kerja. 11.45am saya akan ke Gallion Reach Health Centre dan pulang ke rumah siapkan bahan untuk memasak dan akan solat dulu sebelum mulakan masak. Lepas masak, rehat, solat dan tengok drama atau cerita melayu dan makan malam. Kadang kala makan malam saya awal, kadang kala lewat, bergantung pada keadaan semasa.hihihi. Hujung minggu kalau takda jemputan keluarga Malaysia di sini atau mereka datang ke rumah ni, saya akan keluarlah berjalan-jalan (jalan-jalan cari jalan saya update di blog bacteria yer). Setakat ni masih belum mahir lagi berjalan seorang diri T_T.

Saja nak kasi mata mengantuk sebenarnya ni, sejak saya ke sini ada beberapa orang bertanya tentang status saya. Saya solo, saya single dan saya memang belum berpunya! Saya pernah jatuh cinta tapi sungguh saya belum pernah bercinta! Cuma, bila ditanya-tanya macam ni kadang kala buat saya rasa terlalu rimas. Sanggup ke HJJ ? Jangan nanti bila dah tak larat menunggu, terus saje tinggalkan saya. Saya takmau macam tu. Jadi, sebelum bertanya silalah fikir secemerlangnya! Bagi saya, saya simpan cinta saya untuk suami saja. Jelaslah kut maksud saya kan? Apa-apa jelah, agak emo saya malam ni -@~@-.

Sekian!!!

Time moves with its rhythm
Neither fast nor slow
We feel its move faster
when we were in happy
We feel its move slowly
when we were sad
Time
Always been a guideline
To get some answer!
Sooner or later
Time will tell everything
At the right time
But
Nine times out of ten people choose to give up in the middle of way!

Nota : HJJ (hubungan jarak jauh). Saya pemendam perasaan orangnya. Tunggu sajalah pahlawan berani yang menghulurkan cinta :P. Jiwang tak? Abaikanlah....

Jantung hatiku : M A S A itu J A W A P A N

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments: