Container Icon

Suka Pelangi Saya?

Mei

Entah kenapa terasa waktu sedang berlari persis untuk memenangi sebuah perlumbaan. Makin hampir ke garisan penamatnya makin terasa gugup kepingan hati. Gusar dengan bermacam perkara walhal tak patut pun difikirkan lagi.

Hidup berpijak atas dunia realiti bukan lakaran impian di awan-awan kepala namun tiada yang mustahil dengan kuasa DIA kan? Banyak dan terlampau berlebihan nikmat DIA buat diri ini namun sering saja belum memenuhi kepuasan jiwa sendiri, tak bersyukurkah?

Adakala saya yakin dengan pendirian sendiri, adakala terumbang ambing kesungguhan sendiri. Begitu jugalah iman yang rompong ini, berombak dan beralun. Belum terdaya menjadi hambaNYA yang baik, compang camping dengan percikan cat-cat hitam di hati. Bagaimana harus istiqomah mencuba menjadi baik? Persetan sungguh Syaitan laknatullah melaksanakan tugas kejinya tapi saya sendiri yang lemah dengan hasutannya :(.

Aku percaya pada naluri hatiku yang nyata sudah ada depan mata,
Di sini tak mungkin mengalah dengan apa yang mendatang,
Yang kutahu, kucuba terbaik,
Yang indah jadikan kenangan, yang duka perbetulkan...


Terkadang saya rasa nak lempang diri sendiri, lemau+lesu+lemah longlai walhal ALLAH sentiasa dan rindu untuk mendengar rayuan hati. 

Kata Kunci Utama : Saling Percaya!

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments: