Container Icon

Suka Pelangi Saya?

Tersungkur di perdu dosa

~ sns cerita tentang ~

-Messy Mind-
An asynchronous attacked..
When the brain 'runs' from the alignment
Heart beats isn't in the rhythm
Bradycardia as well as tarchycardia
Idiopathic!!!
T_T
How to explain?
When no ones could understand even a single word above?
ALONE
LONELY
HURT
PAIN
Just hiding by a SMILING mask on face!
FAKE!
No one knows, only own-self.
Motivate own-self to raise up the positive energy
Although it seems so unsuccessful
The key word FAILURE
Once again,
The antonym of VICTORY and TRIUMPH!
Sendirian itu satu terapi untuk muhasabah diri....
Oh ALLAH,
I don't deserve The blessings of paradise
Yes, i don't have the strength to withstand
The torment of hell fire,
Thus, accept my repentance, and grant me the forgiveness for my sins
for Thou art the Forgiver of great sins

Digaru-garu kepala yang tiada gatalnya, diusap rambut yang berjuntai, melilau mata melihat sekeliling. *berhenti seketika : solat jamak Maghrib dan Isya berserta bacaan kalam ALLAH*

selang 30 minit...

Entah kenapa, seminggu ni dah dua kali mutiara jernih jatuh ke pipi. Usai solat tadi tak semena-mena lebat si air mata berlalu ke pipi. Dalam doa cuma mahukan ketenangan hati dan permudahkan kehidupan ni. Lantas cepat-cepat habiskan titipan doa dan sambung ke ayat 38-81 Surah Al-A'raf, terhenti di ayat 42 ...'Kami tidak akan membebani seseorang melainkan menurut kesanggupannya'.... Ayat yang selalu dikepilkan di hati, tetapi selalu saja tidak ambil endah. Turuti juga nafsu air mata untuk dijatuhkan! Bangkitlah SNS, bukan budak-budak yang sentiasa nak Mak di sisi untuk dibelai manja! :((.

Saya ni manusia yang terlalu banyak dosa, selalu lalai dan alpa! Tetapi nikmat ALLAH tak pernah berhenti melimpah-limpah pada saya. Saya malu tapi saya tetap mahu meminta-minta dengan DIA kerana hanya DIA sajalah yang mampu tunaikan hasrat dan doa-doa saya. Hanya DIA. Allah dah makbulkan hajat-hajat saya, mengapa masih mahu yang lebih-lebih? Ah, sinis si hati 'sifat manusia yang tak pernah erti nilai bersyukur, ada saja yang mahu diminta-minta'. Saya manusia biasa, perlukan DIA untuk teruskan hidup saya :(. ALLAH, saya perlukan ALLAH dalam kehidupan sehari-hari saya. TanpaNYA, saya mati.

Minggu lalu, entah dari mana kekuatannya. Terluah segalanya yang terbuku di hati, dan saat itu rasa terlalu tenang terbit di hati. Tiada lagi 'dendam' yang tersemadi, tapi itu bukan pokok cerita di sini. Fokus saya entah ke mana agaknya, melihat teman-teman lain sangat berjaya dengan kerjaya Fisio mereka. Saya cemburu, saya mahu jadi cemerlang! Melihat ramai yang sambung ke Manipal (oh, impian saya yang tak kesampaian itu), saya juga cemburu. Saya mahu bijak pandai dengan sijil-sijil yang tinggi juga!

Hati saya sedang berbolak balik, turun naik semangat. Saya tak tahu, apa kesudahan dunia saya yang penuh rahsia ini. Tiada istimewanya saya, selalu saja level positifnya di tahap paling minima. Saya juga seorang yang perlu diberikan kata-kata semangat tapi bila saya perlukan seseorang, jarang ada seorang nama yang muncul di fikiran saya. Tapi bila teman-teman perlukan kata-kata dorongan, lajunya luahan hati disemburkan kepada saya. Saya tak mengungkit tetapi sedikit kesal dengan tindakan itu. Saat senang, saya langsung tak diambil peduli, saat susah ' I NEED YOUR ADVICE ' It is an honor to be as a selected friend to give some advice when one in need. I take it as a positive way, but i am an ordinary human being. :(. Saya hanya manusia biasa, terlalu biasa! Susahnya nak tunjuk saya perlukan kekuatan luaran!. Walau apapun, dunia Rentak Jemari Menari inilah tempat luahan hati saya. Maaflah, tak perlulah membaca, dunia saya kurang serinya.
Berhentilah Menangis!

Melangkah jauh tanpa arah dan tujuan
Bumi nan subur ini kurasakan gersang
Di dalam terang kegelapan
Seakan ku hanyut didaratan
Ku ingin pulang ke pangkalan
Pabila mata hati dan minda terbuka
Bertandang keyakinan terhakis curiga
Putaran masa pasti menemukan
Jarak dan ruang bukan sempadan
Tuhanku teramat penyayang

AKU TAHU
KAU SELALU BERSAMAKU

Tak sesaat Kau biarku keseorangan
Tak sesaat pintaku jadi bebanan
Ku percaya
Kerana doa bertitian tiap waktu
Dengan izinMu
Ku kembali ke pangkalanku

Tak sesaat Kau biarku keseorangan
Tak sesaat pintaku jadi bebanan
Ku percaya diri ini memerlukan
Ku percaya doaku yang mengeratkan

Nota : Hidup bukan mengharap dihargai, tapi menghargai dan memberi kejutan kepada insan-insan yang kita sayang mampu memetik hati PENGHARGAAN.


Jantung Hatiku : Ombak bisa menghapuskan lakaran di persisiran pantai, begitu juga setempayan air mata mampu kikiskan kesedihan di hati.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments: