Container Icon

Suka Pelangi Saya?

kisah C I N T A | L O V E story

~ sns cerita tentang ~

Tak perlu baca ni....Luahan mengada-ngada

Jujurnya, saya memang agak naif tentang cinta. Diri sendiri, sang hati juga sedang mencari cinta sejati. Bab cinta ni memang bukan bab pilihan untuk saya bicarakan cuma bila bertemu rakan-rakan kolej dan diberi kad jemputan wangi-wangi sambil bersinis-sinis bertanya kad wangi daripada saya? Saya kasi senyuman sengih-sengih saya sajalah yer. Bak kata K.Dayah ' sedihla, Milah dah nak kawin, dah nak dapat bantal peluk. Antara kita 8 orang ni, ingatkan Siti yang kawin dulu, rupanya Ja dulu hee3' Padahal sayalah paling muda antara meraka! Cessss, tapi sepanjang di kolej, memang langsung takda kisah cinta dari saya. Pemegang status bujang terhebat pon kut dari mereka yang sedang asyik bercinta. Bagi saya, cinta saya adalah nota-nota yang banyak perlu dikhatam. Itu kisah zaman kolej, zaman pekerjaan ni lain pula. Sedang berkira-kira untuk DICARI oleh arjuna soleh! Tapi nak dapat soleh, diri sendiri kena berusaha menjadi solehah. Tak gitu? (saya angguk kepala sendiri je). Tipulah kalau saya tak pernah suka pada seseorang, bak kata orang putih 'crush'. Mestilah ada, cuma sikap memendam perasaan itu lebih menguasai diri, jadi saya simpankan saja hasrat itu hingga ia hapus menjadi kenangan :) Tapi cinta? Saya tak tahu apa itu cinta, dan bila terbaca sesuatu di Fb, saya terasa nak mengulas sedikit isinya dan saya tersipu-sipu malu sendirian kerana saya rasa agak kurang pintar tindakan yang saya lakukan gara-gara intipati Nota di FB tu.hihi.

Betul, tak tipu! Macam orang bodoh pon ya juga bila bab cinta ni kan tapi itulah saya lakukan kut. Bacalah bagi yang mencintai seseorang, adakah anda juga seperti itu? Hm, apapun cinta ALLAH adalah haqiqi dan terindah! Bila tidak dibalas cinta, carilah lain (kuatkanlah hati) kerana manusia sangat berbolak balik hatinya....

Korang buat tak ni?

* hijau : komen saya (poyo je kan..angguk-angguk kepala)
*kuning : dari FB

1.) Orang yang mencintai kamu tidak pernah mampu memberikan alasan kenapa dia mencinta kamu. Yang dia tahu di hati dan matanya hanya ada kamu satu-satunya
S.E.T.I.A, jiwa saya S.E.T.I.A

2.) Walaupun kamu sudah memiliki teman istimewa atau kekasih, dia tidak peduli.Baginya yang penting kamu bahagia dan kamu tetap menjadi impiannya.
Hm, peduli cuma peduli untuk mendoakan kebahagiaan dia! Cinta bukan harus dimiliki...

3.) Orang yang mencintai kamu selalu menerima kamu apa adanya, di hati dan matanya kamu selalu yang tercantik walaupun mungkin kamu merasakan berat badan kamu sudah bertambah.
Saya bukan rupawan, hartawan, ilmuan. Saya juga mencari yang boleh menyempurnakan saya!

4.) Orang yang mencintai kamu selalu ingin tahu tentang apa saja yang kamu lalui sepanjang hari ini, dia ingin tahu kegiatan kamu.
Oh ho, nilah tabiat saya! Suka sangat tengok FB dia, tengok apa-apa tentang dia dan akhirnya saya akan kecewa sendiri. :(. Takpa, hati saya, saya tau nak ubati. TT__TT

5.) Orang yang mencintai kamu akan mengirimkan SMS seperti 'selamat pagi', 'selamat hari minggu', 'take care' dan lain-lain lagi, walaupun kamu tidak membalas SMSnya, kerana dengan kiriman SMS itulah dia menyatakan cintanya, menyatakan dalam cara yang berbeza bukan 'aku CINTA padamu', tapi berselindung ayat selain kata cinta itu
Heh, saya bukan suka SMS sangat kecuali yang penting-penting je! Tapi saya suka dia tulis 'take care, good nite'. Oh ho, saya rindu sangat semuanya!!

6.) Jika kamu menyambut hari tahun dan kamu tidak mengundangnya ke majlis yang kamu adakan, setidak-tidaknya dia akan menelefon untuk mengucapkan selamat atau mengirimkan SMS.
Saya ucapkan kat FB dan blog je, tu je termampu! Hm, tapi saya rasa seperti takda apa-apa signifikan pon pada dia.

7.) Orang yang mencintai kamu akan selalu mengingati setiap kejadian yang dia lalui bersama kamu, bahkan mungkin kejadian yang kamu sendiri sudah melupakanya, kerana saat itu ialah sesuatu yang berharga untuknya.Dan saat itu, matanya pasti berkaca kerana saat bersamamu itu tidak bisa berulang selalu.
Hm, dia selalu bermain di fikiran saya! Sebab tu asyik terbabas je semasa memandu. Saya sangat terukkan? haish....

8.) Orang yang mencintai kamu selalu mengingati setiap kata-kata yang kamu ucapkan, bahkan mungkin kata-kata yang kamu sendiri lupa pernah mengungkapkannya kerana dia menyematkan kata-katamu dihatinya. Berapa banyak kata-kata penuh harapan yang kau tuturkan padanya, dan akhirnya kamu musnahkan? Pasti kamu lupa, tetapi bukan orang yang mencintai kamu.
Tak pernah berucap pun sekadar bersembang di alam maya! Tapi mestilah simpan semuanya!

9.) Orang yang mencintai kamu akan belajar menggemari lagu-lagu kegemaran kamu, bahkan mungkin meminjam CD milik kamu kerana dia ingin tahu apa kegemaran kamu - kesukaan kamu kesukaan dia juga, walaupun sukar meminati kesukaan kamu, tetapi akhirnya dia berjaya.
Memang saya minat apa yang dia suka secara kebetulan saja kut...

10.) Kalau kali terakhir kalian bertemu kamu mungkin sedang selesema, atau batuk-batuk dia akan sentiasa mengirim SMS / menelefon untuk bertanya keadaan kamu - kerana dia bimbangkan tentang kamu, peduli tentang kamu.
Saya memang sangat risau kalau tau dia tak sihat atau ditimpa kecelakaan! Tapi kadang-kadang sorok je la, takkan nak tunjuk sangat. Hm...

11.) Jika kamu menyatakan akan menghadapi ujian, dia akan tanyakan bila ujian itu berlangsung dan saat harinya tiba dia akan mengirimkan SMS 'good luck' untuk memberi semangat kepada kamu.
Hm, yups! Ambil lesen la paling saya suka SMS tu. :(

12.) Orang yang mencintai kamu akan memberikan suatu barang miliknya yang mungkin buat kamu itu ialah sesuatu yang biasa, tetapi baginya barang itu sangat istimewa.
Tiada apa yang mampu saya beri, apa yang saya mahu kasi tapi akhirnya saya simpan. Belum masa untuk beri (tripod kecil tu masih ada....hoho)

13.) Orang yang mencintai kamu akan terdiam sesaat, ketika sedang bercakap di telefon dengan kamu, sehingga kamu menjadi bingung. Sebenarnya saat itu dia merasa sangat gugup kerana kamu telah menggegarkan dunianya.
Jarang telefon, sebab saya tak suka menelefon dan ditelefon!

14.) Orang yang mencintai kamu selalu ingin berada dekat dengan kamu dan ingin menghabiskan hari-harinya dengan kamu.
Nak ym hari-hari je! Tapi dah beberapa hari tak ym pon. Hm :(

15.) Jika suatu saat kamu harus pindah ke daerah lain, dia akan sentiasa memberikan nasihat agar kamu waspada dengan persekitaran yang boleh membawa pengaruh buruk kepada kamu dan jauh di hatinya dia benar-benar takut kehilangan kamu.
Hm...Saya harap, saya je la pergi jauh untuk buang segala rasa saya sebab saya rasa saya sorang je yang mengharap perasaan itu!

16.) Orang yang mencintai kamu bertindak lebih seperti saudara daripada seperti seorang kekasih
Ntah, jauh sekali bukan seorang kekasih...

17.) Orang yang mencintai kamu sering melakukan hal-hal yang SENGAL seperti menelefon kamu 100 kali dalam masa sehari. Atau mengejutkan kamu di tengah malam dengan mengirim SMS. Sebenarnya ketika itu dia sedang memikirkan kamu.
Tak juga SMS atau telefon sebab tak suka, tapi kalau YM suka sangat! Memanglah sengal tapi dia je yang dalam fikiran!

18.) Orang yang mencintai kamu kadang-kadang merindukan kamu dan melakukan hal-hal yang membuatkan kamu pening kepala. Namun ketika mengatakan tindakanya itu membuat kamu terganggu, dia akan minta maaf dan tak akakn melakukannya lagi.
=_=

19.) Jika kamu memintanya untuk mengajarimu sesuatu maka ia akan dengan sabar walaupun kamu mungkin orang yang terbodoh di dunia! Bahkan dia begitu gembira kerana dapat membantu kamu, dia tidak pernah mengelak dari menunaikan permintaan kamu walau sesukar mana permintaanmu.
Saya memang buta IT, itulah jiwa yang langsung tak sama dengannya! :(

20.) Kalau kamu melihat hp-nya, maka nama kamu akan menghiasi sebahagian besar inbox-nya. Dia masih menyimpan SMS-SMS dari kamu walaupun ia dikirim berbulan-bulan / bertahun-tahun yang lali. Dia juga menyimpan surat-surat kamu di tempat khas dan segala pemberian kamu menjadi benda-benda berharga buatnya.
Kan jarang SMS tapi simpan je apa dia beri, bila ingat dia baca je SMS dia. Sengal kan?

21.) Dan jika kamu cuba menjauhkan diri daripadanya / memberi reaksi menolaknya, dia akan menyedarinya dan menghilang dari kehidupan kamu walaupun hal itu membunuh hatinya.
Saya sedang dibunuh, saya mencuba untuk menjauhi...

22.) Jika suatu saat kamu merindukannya dan ingin memberinya kesempatan dia kan ada menunggu kamu kerana sebenarnya dia tak pernah mencari orang lain. Dia sentiasa menunggu kamu.
S.E.T.I.A

23.) Orang yang begitu mencintaimy, tidak pernah memaksa kamu memberinya sebab dan alasan, walaupun hatinya meronta ingin mengetahui kerana dia tidak mahu terbeban dengan kerenahnya. Saat kamu pnta dia berlalu, dia pergi tanpa menyalahkan kamu, kerana dia benar-benar mengerti apa itu cinta.
Ya...Saya akan pergi. :(( Saya terasa diri saya ditolak tanpa sebarang kata-kata.


Love Story



Kisah Cinta



Lebih afdal dengar lagu ni...
ALLAH....ALLAH....ALLAH....

Hm, saya juga manusia biasa! Ada perasaan juga, tak tahu sebesar mana jujurnya saya REDHA untuk terima yang hati saya sudah jatuh cinta tapi ditahan, dipegang hati dan ditanam rasa itu hanya di dalam. Tertutup rapi bibir dan kaku jemari untuk meluahkan! Saya malu, saya takut dan saya tak mahu dikecewakan! Tapi dilihat saat ni, saya seakan-akan telah kecundang di medan perang cinta saya sendiri. Perit, sangat sakit. ALLAH, kuatkanlah hati ini, tenangkanlah hati ini, pulihkanlah hati ini. Moga diberi cinta ini pada yang berhak dan yang menghargainya! Bukan mudah untuk saya jatuh cinta, andai kamu tiada niat untuk menerima, jangan sesekali membuat saya jatuh cinta! :(

Bacalah ni : Kawin muda!

Nota : K.O.S.O.N.G

Jantung hatiku : S.E.P.I

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

7 comments:

aNa_mE said...

cintaku adalah kmu! teman, sahabat setia selamanya!!

chAq said...

saya sayang kamu!!!
kamu sentiasa ada di sisi kita...
sayang sangat...
kan da meleleh ni... :(

Anonymous said...

awak cinta saya! teman, sahabat dan kawan terbaik....
Jangan sedih ya, ALLAH kan ada :).
Pasti akan ada insan yang baik menerima!!!

ehem, saya tunggu awak boleh? hehe.
ok, saya nak tidur. Minggu ni penuh tekanan di hospital.

Anonymous said...

Ayat Farid cbley blah...
ye la adik Siti, jangan risau!
Sapa yang xnak adik tu rugi besar!
Tu abang Farid sedia tunggu...hihi.

Farid, ko stress? aku pon doh! kena bambu je...

hahaha, bongok tul xdpt nak post komen rupanya xtype word verification!!! sengal doh...

Anonymous said...

siot ko!
Kalau da jumpa yang baik agama,
bijak, comel :) dan pandai masak, jangan mencari yang lain lagi.
Doalah supaya hatinya dekat dengan hati kita kalau itu yang terbaik.hihihi.
malu aku doh, power gak ayat aku kan?ayat lelaki sejati. lol

chAq said...

adoidoidoi....
bab cinta lajunya respon!
tolongler...isk2x
Dr Farid pon kawan, sahabat, teman saya :)
Dr Abang pon sama...hahahaha
Kita oklah, relax2x.
i know how to handle my fragile heart ni..kununlah.
Keja2x....kalau tekanan jom kita jalan-jalan !

Anonymous said...

wow!!!!
akhirnya, pengakuan ni. Jarang sungguh budak kecik ni buat statement maut ni.
Oklah tu, ada cinta juga di hatimu..
kahkahkah...
Sapa dia? Bertuah betul...