Container Icon

Suka Pelangi Saya?

sakit tengkuk ler

~ sns cerita tentang ~
Assalamua'laikum wbt....

Sakit gigi
Dicabut, ditampal dan dicuci plaknya
Lenguh badan
Dipicit, diurut dan diSpa badannya
Sakit hati?
Jawablah sendiri..

Minggu lepas, sedang ber-ym dengan seseorang terasa lenguh sangat badan lalu mengeliat dan buat bunyi-bunyi untuk tulang belakang ni. Tapi, bila letak tangan di belakang ( area Thorasik ) sambil tekan-tekan siket, tiba-tiba terasa sangat sakit. Sakit yang terlampau-lampau, tak tau nak jelaskan macam mana rasa sakitnya. Tenderness = sakit / tidak selesa bila ditekan/ disentuh kawasan yang sakit.

Sejak semalam, sakit berlanjutan ke paras Cervical ( tengkuk). Bila difikir-fikir, memang berpunca dari sakit tengkuk tambahan pula memang severe muscle spams di kedua-dua upper trapezius ( bengkak dan keras otot di bahu ), dan ubat yang paling mujarab untuk kurangkan sakit adalah ta ya dal wau ro. Tapi terlebih tidur datang pula azab lain, sakit kepala yang melampau-lampau. Semua tak buat, nak duduk lama sakit, nak baring kena baring mengiring dan paling senang tidur je la. :((. Buruk perangai. Sakit seperti mencucuk-cucuk tepat di C7. Kenapa C7, oh ho. Mudah-mudah takda pape :(.

Taktau nak ngadu kat sapa sebab memang susah nak terangkan sakitnya macam mana, bila dah rasa baru la paham! Sangat sakit.....Melampau-lampau sakit. Selama ni tengok pesakit yang sakit, sekarang baru paham kesakitan mereka. :((

Physical Therapy = Fisio. Saya juga perlukan Fisio untuk diri sendiri ni :(
sakit-sakit-sakit
kalau pakai yang ni, alamatnya tak keluar rumah ler :p
ni molek siket...
Ni takda kene mengena.
Sapa nak?

27 /9 : Test jpj...whossssh. ALLAH, saya mahu LULUS. Amin

Jantung hatiku : Sakit itu kifarah dosa.....

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments: