Container Icon

Suka Pelangi Saya?

sayangku kamu dan dia

~ sns cerita tentang ~

Sayang kamu...
Perlu kamu.........
Sentiasa dan selamanya......
Dia,
Terlalu istimewa.....
Di mata, di hati juga di jiwa....
Sayang kamu...
Tak terluah di mulutku.....
Terpateri kukuh di sanubari......
SAYANG itu buat kamu.......
Dia,
Penuh cinta dan kasih untukku......
Ikhlas dan terlalu jujur perasaan itu......
Dia adalah kamu
Kamu adalah Dia...
SAYANGKU KAMU DAN DIA...
Puan Zalekha Bt Ramly...
19.5.2010

==========================================================

19 Mei 2010, genap usia Dia 64 tahun. Raut wajahnya bak muda 20 tahun. Sila PERCAYA!!! Sudah beranak 7, masih gagah perkasa.Aktif dan lincah pergerakannya dari muda hingga meniti senja remaja. Dia sangat best, bestnya tak terungkap dengan titipan yang tak seberapa ni. Dah 22tahun pon saya masih tidur dengan Dia [yang ni pon sila PERCAYA]. Sebagai agen penyimpan mohor-mohor rahsia hati Dia, saya sering menadah tangan agar iman+kebahagiaan+kesejahteraan+kesihatan+kekuatan fizikal dan mental yang baik sentiasa menjadi milik Dia. Saya belum mampu kehilangan Dia dan tak kan mampu untuk mengharungi hidup tanpa Dia.

Dia sahabat sejati sehidup semati
Dia sentiasa...sentiasa...sentiasa....sentiasa.....sentiasa ada di sekeliling saya!
Dia chef saya.....
Dia supir saya....
Dia cikgu saya.....
Dia semuanya Dia buat saya.....

Mak,
Selamat ulangtahun kelahiran ke 64.
Mak makin muda....
Makin hari makin sayang Mak....
Moga Allah panjangkan umur Mak...
Diberikan kesihatan yang baik..
Moga Mak bahagia memiliki kami sebagai anak-anak Mak....
Moga ALLAH perkenankan segala doa-doa Mak....
Mak, sayang sangat Mak...

Terlalu sayang....
Bukan ungkapan di mulut itu mampu terluah...
Tapi di hati sentiasa dipalit SAYANG buat Mak...
Selamat HARI IBU DAN HARI GURU juga Mak..



Sekadar ucapan ringkas buat bonda tersayang...Sampai ke temu lagi =)

Ya Allah, Ya Tuhanku, ampunilah dosaku dan dosa kedua-dua ibu bapaku. Kasihanilah mereka sebagaimana mereka mengasihiku sewaktu kecilku....

Allah SWT berfirman dalam surah Al-Israa' ayat 23 " Dan TuhanMu telah menetapkan supaya kamu jangan menyembah selain DIA dan hendaklah kamu berbuat baik kepada ibu bapamu dengan sebaik-baiknya. Jika salah seorang di antara keduanya atau kedua-duanya telah berumuh lanjut dalam memeliharamu,janganlah kamu kataka 'ah' dan jangalah kamu membentak mereka. Dan ucapkanlah kepada mereka dengan perkataan mulia "




  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments: